امور سینما باید در خدمت سیاست های کلان و به دور از نظارت های دولتی اداره شود.

علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سینما در خصوص اساسنامه جدید خانه سینما و بازگشایی مجدد آن به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: خانه سینما همچون صنوف دیگر محیطی در جهت تبادل نظرات فعالان عرصه سینما در راستای رسیدگی به امور سینمایی است.
وی افزود: شائبه های به وجود آمده در خانه سینما باعث حضور اهرم قدرتمندی به نام دولت و وزارت ارشاد شد که در این خسارت و ضربه وارد شده تنها به بدنه و فعالان عرصه سینما وارد شد و در پی آن بحران هایی را در عرصه سینما به وجود آورد.
احمدی همچنین ادامه داد: این ضربه باعث تعطیلی خانه سینما و از بین رفتن محفلی برای همفکری مسئولان سینمایی شد.
وی اظهار داشت: متاسفانه دخالت های دولت در عرصه سینما باعث به وجود آمدن مشکلاتی چون متوقف شدن اکران فیلم ها آسیب های جبران ناپذیری را به سینما وارد کرد که امیدوارم در اساسنامه جدید حوزه فعالیت های دولت از سینما جدا شده باشد و با قدری اعتماد اجازه فعالیت در این عرصه را به سینما گران بدهند.
سبط احمدی بیان کرد: خانه سینما در قدیم هیچ گونه امنیت مالی، مسکن و شغلی را برای فعالان عرصه هنر در نظر نگرفته بود و اگر فردی در این بین دچار بیماری می شد هیچ گونه حمایت مالی برای وی در نظر گرفته نمی شد که این خود جای بسی تاسف دارد.
وی افزود: امیدوارم با بازگشایی مجدد خانه سینما اساسنامه منسجم، کاملی در خدمت سیاست های کلان کشور و به دور از دخالت های دولتی تعیین شده باشد و آینده خوبی را برای سینما و اهالی آن رقم بزند./w
برچسب ها: سینما ، دولت ، سیاست ، اکران ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.