رئيس قوه قضاييه درديدار با خانواده شهداي استان گلستان گفت: استقلال امروز ايران اسلامي مرهون رشادت‌هاي شهداست و همه بايد در راستاي تبين آرمان‌هاي شهدا تلاش كنيم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران اعزامي به استان گلستان؛ آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و تشکل‌های صنفی استان گلستان که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد در باره حضور خود در این استان، اظهار داشت: افتخار می‌کنم که این توفیق نصیب بنده و همکارانم برای حضور در بین مردم گلستان شده است.

وی ادامه داد: حسب وظیفه باید در این استان حضور پیدا می‌کردم لذا جدبزرگوار ما یکی از بزرگان مازندران و بهشهر بوده و  احساس می‌کنم در منزل خودم حضور دارم.

رئیس دستگاه قضا تصريح کرد: کشور و ملت بزرگ و سربلند ما در طول 30 سال انقلاب بسیاری از موانع را پشت سرگذاشه و همچنین از پیچ تاریخی بسیار مهمی عبور کرده و مقتدرانه از هر زمان دیگری درخشیده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه کشور به توان علمی سیاسی و نظامی بالایی دست پیدا کرده است، افزود: هم اکنون کشورهای اروپایی و غربی با دیدن پیشنهادهای عالی و با مشاهده پیشرفت‌های کشور مجبورند در معادلات بین‌المللی حساب ویژه‌ای را روی ایران باز کنند.

وی با اشاره به مقام شامخ شهیدان ادامه داد: ما امکانات موجود امروز در کشور را مدیون شهیدان انقلاب هستیم و اگر آن رشادت‌ها نبود هیچ گاه کشور به این استقلال و خودکفایی نمی‌رسید.

رئیس قوه قضایی با بیان اینکه فهم شهادت برای هر کسی آسان نیست اظهار داشت: مسئله شهادت موضوع خاصی است و فهم آن برای غربی‌ها که زمانی تلاش می‌کردند مسئله جهاد و شهادت را از کتاب‌های اسلامی بیرون کنند سخت است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به یکی از آیه‌های قرآن کریم گفت: خداوند گویی مسئله شهادت را همچون خرید و فروش می‌داند که در این بین به ازای خرید خون شهیدان بشارت را به آنها هدیه می‌کند لذا خداوند مشتری شهیدان بوده و به آنها فوزی عظیم می‌بخشد.

وی با بیان اینکه شهدا همواره زنده هستند افزود: مقام حق تعالی همواره شهیدان را شاهد و گواه عملکرد ما می‌داند زیرا او شهیدان را حي و زنده می‌داند و روح آدمی نیز هیچگاه از بین نمی‌رود، روح شهدا حاضر است و در حیات فعلی ما به ما تأثیر می‌گذارد و همانند چراغی روشن وضعیت جامعه ما را روشن می‌کند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امیدواریم همه مسئولان قدر شناس این نعمت بخصوص خانواده شهدا باشند، زیرا زحمت اصلی آنها برای تربیت این شهیدان برعهده خانواده‌های معظم شهدا بوده است.

وي افزود: گاهي در موضوع شهيدان و ترويج فرهنگ آنها غفلت صورت گرفته و اين در حالي است كه بايد در اين زمينه نگاه دقيق و جدي داشته باشيم.

اين مقام ارشد قضايي كشور با بيان اين كه شهدا در تبين ارزش‌هاي الهي نقش ويژه‌اي داشتند، اظهارداشت: نهادهاي فرهنگي و آموزشي كشور بايد در تبين فرهنگ ايثار و شهادت بكوشند و آرمان‌هاي شهدا را در ميان نسل جوان تبيين كنند.

وي تصريح كرد: همه تصور مي‌كنند ثروت ايران نفت است و اين در حالي است كه ثروت اصلي ما معنويت است و راه آينده كشور با تاسي به دين و معنويت مشخص مي‌شود و جوانان ما وقتي در مسير علم و دانش با معنويت گام بردارند به توفيق خواهند رسيد.

رئيس قوه قضاييه خاطرنشان كرد: همه قوا تلاش مي‌كنند با نظارت رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مشكلات مردم را حل كنند و ايران اسلامي همچنان استقلال خود را حفظ مي‌كند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار