شهناز حالا با دست‌های خسته از روزگارش پس از 5 سال دوندگی بیمه بازنشستگی با 150 تومان مستمری را در دست می‌گیرد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سرانجام حکم بازنشستگی شهناز ایرندگانی صادر شد و شهناز 82 ساله پس از 5 سال دوندگی و پیگیری مداوم دفترچه بیمه و بازنشستگی خود را در دست گرفت. این زن که یکی از به نام ترین سوزن دوزهای ایران است، تلاش بی‌وقفه‌ای برای گرفتن بیمه خود را آغاز کرد. سرانجام تلاش‌های او نتیجه داد.


حدود 5 ماه پیش خبرگزاری میراث فرهنگی به همراهی بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های دیگر اطلاع‌رسانی درباره شرایط وخیم شهناز را آغاز کرد. اکنون بعد از گذشت این چند ماه با همکاری‌های جدی و بی وقفه اداره کل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان این اطلاع رسانی به نتیجه رسید.
 
شهناز حالا با دست‌های خسته از روزگارش پس از 5 سال دوندگی بیمه بازنشستگی با 150 تومان مستمری را در دست می‌گیرد
 
محمدرضا رخشانی مقدم، مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان اعلام کرد که حکم بازنشستگی شهناز ایرندگانی صادر شد و مستمری او از این پس برقرار شده است.
 
به گفته او، مستمری شهناز ایراندگانی نزدیک 150 هزار تومان است و قرار شده که در روزهای آینده با توجه تغییر پرداختی‌ها در سال جدید این مبلغ نیز بیشتر شود.
 

این همان دفترچه بیمه‌ای است که شهناز برای به دست آوردن آن آوارگی بسیار کشید
 
مبلغ معوقی شهناز از حساب سازمان میراث فرهنگی برداشت شده و این سازمان تلاشی برای پرداخت این بازنشستگی انجام نداده‌است.
 
شهناز ایرندگانی، سوزن دوز باسایقه و به نامی است که از سال 58 تا سال 77 زیر نظر سازمان صنایع‌دستی به عنوان استادکار فعالیت می‌کردند و در آن زمان بیمه داشتند اما از سال 77 به دلیل خصوصی‌سازی فعالان سوزن دوزی، پرداخت بیمه‌ها معلق می‌شود. از سال 85 یعنی سال ادغام سازمان میراث فرهنگی با سازمان صنایع دستی به رغم وعده‌های متعدد باز هم بیمه شهناز به صورت قبلی معلق ماند.

منبع: chn.ir

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار