مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ایران گفت : سه هزار و 500 نفر به عنوان كارگزار در سراسر كشور در این صندوق فعالیت دارند و كارهای مربوطه را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سید مجید موسویان افزود : مجموع پرسنل اصلی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در ایران 189 نفر هستند ولی باتوجه به خط مشی صندوق تلاش می شود كه از اقشار مختلف مردمی كه با روستاییان و عشایر سر و كار دارند برای اداره امور و گردش منابع مالی آن كه بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان است استفاده شود.

وی اظهار كرد : این كارگزاران اغلب از دهیاران ، اعضای تعاونی های روستایی ، عشایر و تولیدكنندگان هستند كه به شكل حق الزحمه ای در مقابل انجام امور صندوق دستمزد دریافت می نمایند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ایران یادآوری كرد كه این كارگزاران تمام اطلاعات لازم را در زمینه تحلیل جوامع روستایی و عشایری برای یك میلیون و یكصد هزار خانوار روستایی و عشایری دارا می باشند.

موسویان گفت : صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر دارای یك بانك و سامانه اطلاعاتی است كه تمام اطلاعات مربوط به روستاییان و عشایر از قبیل تركیب جمعیت و تعداد اعضای صندوق و بیمه شدگان در آن موجود می باشد.

وی افزود : سامانه 'دما' كه حروف اختصاری 'دریافت متمركز الكترونیكی' است در اكثر استانها راه اندازی شده است و این سامانه از دیروز در استان اردبیل نیز راه اندازی شد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ایران ادامه داد : به واسطه این سامانه ، كارگزاران با دریافت تمام اطلاعات ریز هویتی كار نام نویسی را انجام می دهند و این اطلاعات در مركز به ثبت می رسند.

موسویان ، خاطرنشان كرد كه بانك كشاورزی دارای یك هزار و یكصد شعبه در سطح روستاها و شهرهای كوچك ایران است و صندوق بیمه اجتماعی با آن لینك شده و افراد برای نام نویسی در این صندوق ابتدا به كارگزار ما مراجعه می كنند و به محض نام نویسی ، نام او در سامانه بانك كشاورزی نیز وارد می شود و بیمه شدگان می توانند با مراجعه به شعب این بانك حق بیمه خود را واریز كنند و از طریق تلفن همراه به نامبرده پیامك زده می شود.

وی در پایان افزود : روستاییان می توانند با مراجعه به سامانه این صندوق و وارد نمودن كد ملی خود از كارنامه و پرداختهایشان پرینت دریافت نمایند.

وی اظهار كرد كه اردبیل به عنوان چهاردهمین استان در ایران است كه با تشكیل كلاس آموزش به كارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ، سامانه اطلاعاتی آن از دیروز راه اندازی شده است/س

برچسب ها: اردبیل ، صندوق ، بیمه ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.