رئیس امور قرآنی اوقاف گفت : مسئولان از ظرفیت تاثیرگذاری قرآن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،ولی یاراحمدی در حاشیه افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران در مشهد اظهار کرد:در حال حاضر که مسابقات این رده سنی به صورت جداگانه در حال برگزاری است شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان و بهبود کیفی و تلاش بیشتر شرکت‌کنندگان در  مراحل مختلف هستیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات همین رشته و در همین رده سنی برای برادران خاطرنشان کرد: نتایجی که در سال جاری از مسابقات قرآنی گرفته شد نسبت به سال‌های گذشته نتایج بهتری را در بر داشت از اینرو می‌توان گفت که جدا کردن گروه شکوفه‌ها از دیگر رده‌های سنی نتایج مثبتی را در بر داشته است.

یاراحمدی ادامه داد: به عبارت دیگر تلاوت‌ و قرائت‌ها از کیفیت بیشتری برقرار بود و امید می‌رود در آینده افراد برگزیده این دوره از مسابقات تبدیل به قاریان ومرتیلین صاحب سبک بشوند که بتوانند نشان‌دهنده ظرفیت‌های قرآنی ایران در سطح جوامع بین‌الملل باشند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش‌های قرآنی بیان کرد: هر مقداری که در کشور روی مسائل قرآنی سرمایه‌گذاری شود بازده چند برابری در بر دارد و می‌تواند تاثیرات بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری در بر داشته باشد.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه افزود: این سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذاری معنوی مفید است که می‌تواند در ساختن فضای اسلامی در کشور بسیار مفید باشد و مسئولان می‌توانند از این ظرفیت نامحدود برای ساختن فضای جامعه استفاده کنند.

یاراحمدی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی و انگیختن حس رقابت در میان افراد جامعه موجب بهتر  استفاده افراد از تمامی داشته‌های خود می‌شود تاکید کرد: در مسابقات قرآن استفاده افراد از تمام ظرفیت‌های خود و اصلاح آنها می‌تواند افراد با انگیزه‌تری را تربیت کند.

وی افزود: انگیزه‌ای که این افراد دارند می‌تواند در داشتن فضای قرآنی در جامعه کمک کند به ویژه در نوجوانانی که با این فضا رشد می‌کنند و در زمینه قرآنی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند در آینده می‌توانند به تعالی جامعه خدمات شایانی ارائه دهند.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در این مسابقات برای بالاتر بردن انگیزه‌های دانش‌آموزان و نوجوانان شرکت‌کننده در مسابقات جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است تا بتواند شایسته مقام‌های برتر این مسابقات باشد.

یاراحمدی با اشاره به اعضای تیم هیئت داوران خاطرنشان کرد: داوران این دوره از مسابقات ترکیبی از پیشکستوان، قاریان و رتبه‌داران سال‌های قبل این مسابقات هستند تا بتوانند با استفاده از توانایی های خود بهترین داوری ممکن را از خود ارائه بدهند.

 

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همچنین برگزاری این دوره از مسابقات در جوار حرم مطهر رضوی و شهر مشهد مقدس و جو معنوی که در این شهر احساس می‌شود می‌تواند در بالاتر رفتن اثرگذاری معنوی این دوره از مسابقات یاری‌دهنده باشد/س 

 

 

برچسب ها: قرآن ، مسئولین ، ظرفیتها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.