وزير صنعت، معدن، تجارت گفت: در 10 درصد از داد و ستدها در کشور تخلف و اجحاف صورت مي گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن، تجارت در مراسم دوازدهمين همايش حمايت از حقوق مصرف کنندگان که صبح امروز 91/12/09 در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، با بيان مطلب بالا  گفت: نزديک به 10 درصد از داد و ستدها در کشور مشکل دار است و بايد مورد بازرسي و بررسي قرار گيرد.
وي افزود: متاسفانه علي رغم اين درصد کم از تخلف در داد و ستدها آثار منفي ناامني اقتصادي بر بازار توليد و مصرف ديده مي شود که اين نشان از آن دارد که اين ميزان تخلف هم زياد است.
وزير صنعت، معدن، تجارت با اشاره به برگزاري اين همايش در روز حمايت از حقوق مصرف کننده، اظهار داشت: برپايي چنين همايشي، حکايت از آن دارد که بيشتر توليدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات در کشور وفادار به حقوق مصرف کننده مي باشند.
وزير صنعت، معدن، تجارت با تاکيد بر از بين بردن تخلف در بازار داد و ستد کشور، گفت: از عوامل بوجود آمدن تخلف در داد و ستدها، فضاي غير رقابتي در بازار است که براين  اساس وزارت صنعت معدن تجارت آماده است، جهت حذف فضاي رقابتي در بازار، همکاري هاي گسترده اي را با شوراي رقابت انجام دهد.
وي ادامه داد: از جمله عوامل بوجود آورنده فضاي غير رقابتي در بازار؛ 1- کمبود کالا، 2- انحصار در بازار و 3- احتکار کالا مي باشد.
وي گفت: وزارت صنعت، معدن، تجارت آماده است براي رقابتي تر شدن بيشتر در فضاي بازار هر نوع همکاري با بخش خصوصي انجام دهد.
غضنفري با اشاره به اينکه يکي از دلايل بوجود آمدن تخلف در بازار داد و ستدها، نا آگاهي مصرف کننده از حقوق حقه خود است، اظهار داشت: براي آگاهي مصرف کننده از حقوق خود، بايد آگاهي رسانه اي بيشتري در کشور انجام داد.
وزير صنعت، معدن، تجارت با اشاره به اينکه در شرايطي که قيمت ها دچار بي ثباتي مي شود، مردم تمايل بيشتري براي خريد دارند، اظهار داشت: متاسفانه در شرايط بي ثباتي قيمت ها، مردم نگران تامين کالاي مورد نياز خود مي شوند که احتمال مي دهند ممکن است در بخش عرضه آن کالا استمرار وجود نداشته باشد.
وي از توليدکنندگان و عرضه کنندگان کالا خواست در بازده هاي کوتاه مدت زماني کمتر دست به تغيير قيمت کالاها و خدمات خود بزنند.
غضنفري همچنين به مسئله خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بخش خدمات پس از فروش، ما شاهد شکايات زياد مردمي هستيم.
وي همچنين به نقش آموزه هاي ديني براي از بين بردن تخلف در بازار داد و ستد اشاره کرد و گفت: متاسفانه براي عده اندکي از عرضه کنندگان، مسئله پاک بودن سود چندان مورد توجه قرار نمي گيرد که اميدواريم در اين ارتباط روحانيان با ارائه آموزش ها و آگاهي هاي بيشتر به مردم، زمينه ارتباط قوي تر اين دسته از افراد را با مذهب و عقايد ديني برقرار کنند.
وزير صنعت، معدن، تجارت همچنين خواستار توجه به برندسازي و توسعه برند در حوزه کالا و خدمات شد و گفت: من پيشنهاد مي کنم که سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان سال 92 را به عنوان سال توسعه برند و برندسازي در حوزه کالا و خدمات مورد توجه بيشتري قرار دهد.
وي گفت: توسعه برند در کشور، موجب مي شود تا در بحث حمايت از حقوق مصرف کننده، فضاي امن تري ايجاد شود./س
برچسب ها: توسعه ، برند ، داد و ستد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار