مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني (ره)‌ دستورالعمل مديريت خطر حيات وحش فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) جهت اجرا ، ابلاغ كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل فرودگاه امام خميني (ره)‌، محمد سعيد شرفي معاون عمليات هوانوردي اين فرودگاه با اعلام اين خبر گفت : با توجه به تاثير حيات وحش برفعاليت هاي هوانوردي در فرودگاه و مخاطرات ناشي از برخورد پرندگان و يا حيوانات با پروازهاي ورودي و خروجي اطراف فرودگاه، دستورالعمل (حيات وحش فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) با هدف كاهش خطرات)، ارتقاي ايمني و حفاظت از گونه هاي كمياب جانوري است.
وي اضافه كرد : اين دستور العمل كه با همت و تلاش دفتر ايمني و استاندارد و اداره ايمني و آتش نشاني فرودگاهي تهيه و تدوين شده پس از اخذ مجوز هاي لازم و پس از تاييد توسط مهندس مرتضي دهقان مديركل فرودگاه جهت اجرا به كليه واحد هاي ذيربط ابلاغ شد.
شرفي با بيان اينكه ، ارزيابي خطرات و پايش حيات وحش در محدوده فرودگاه و اطراف آن، يكي از روشهاي اجراي در اين دستورالعمل است ، افزود: كنترل پرندگان و حيوانات و از بين بردن جانوران بعنوان آخرين راه حل مقابله با خطرات ياد شده در دستور كار قرار گرفت.

وي همچنين خاطر نشان كرد: از مهمترين ويژگي هاي اين دستورالعمل مي توان به الزام ايجاد پايگاه داده به منظور پايش روند رشد و تغييرات در حيات وحش فرودگاه واطراف آن و ارائه راهكارهاي پيشگيرانه جهت مقابله با مخاطرات پروازي و ارتقاي ايمني در فرودگاه، اشاره كرد.
برچسب ها: فرودگاه ، حیات وحش ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار