دبیر چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی گیلان از فعالیت 30 نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی در منطقه 17 خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مظاهر زمانی در مراسم چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه‌های آزاد گیلان با قدردانی از پیشتازی برخی واحدها در تولید آثار دانشجویی اظهار کرد: 30 نشریه دانشجویی در سطح واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی گیلان شامل کانون‌های دانشجویی و دفاتر فرهنگ صاحبان امتیاز این نشریات در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در نشریات دانشجویی تولید محتوا به‌ عهده دانشجویان است، افزود: این تعداد نشریه مناسب با ظرفیت دانشگاه‌های آزاد گیلان نیست و نشریات دانشجویی در استان نیازمند ارتقای کیفیت و کمیت هستند.

این مسئول اضافه کرد: برای داوری آثار سه نفر متخصص از بیرون دانشگاه دعوت شده‌اند که با توجه به ویژگی‌های نشریات دانشجویی آثار را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی نشریات دانشجویی را عرصه مناسبی برای مطالبات دانشجویی خواند و گفت: نشریات دانشجویی باید هدایت کننده مسیر حرکت دیگر دانشجویان باشد.

در مراسم مذکور پیام صمد مومن‌بالله معاون فرهنگی دانشگاه و رئیس شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی به چهارمین جشنواره نشریات دانشگاهی منطقه 17 توسط علیرضا اقدامی دبیر منطقه 17 قرائت شد.

در بخش‌هایی از این پیام آمده است: محیط دانشگاه و فضای انتشار نشریات دانشگاهی به‌ ویژه نشریات دانشجویی از اهمیت خاصی برخوردار است از آن جهت که نشریات دانشجویی فضای مناسبی برای بیان افکار و اندیشه‌هاست و به همین دلیل می‌تواند زمینه‌های مناسب و اولیه‌ای را برای شناسایی و پرورش نخبگان فراهم کند و مدیران مسئول نشریات دانشجویی باید فضا را برای قلم زدن دانشجویان مختلف فراهم آورند و تمام توان خود را برای ورود دانشجویان به این عرصه به‌ کار گیرند.

پخش کلیپی از فعالیت دانشجویان در برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی سال گذشته، اجرای گروه کر گیلان‌یکا، افتتاح غرفه‌های نشریات دانشجویی، انتخاب غرفه برتر، نشریات برتر و ... از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره با حضور مسئولان واحدهای مختلف دانشگاهی در سطح منطقه 17 بود.

برگزاری کارگاه اصول خبر، گزارش و مقاله‌نویسی، کارگاه رسانه و حقوق مطبوعات و کارگاه ویژگی‌های نشریه دانشجویی نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

برگزیدگان نشریات دانشجویی در بخش‌های مختلف تولید خبر، مقاله، سرمقاله، طراحی روی جلد، عکس، گرافیک، صفحه‌بندی و ... نیز تجلیل شدند.
برچسب ها: نشریه ، گیلان ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.