هفدهمين دور انتخابات پارلماني ايتاليا همچون زلزله اي صحنه سياسي ايتاليا را دگرگون کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ بر اساس اخرين نتايج شمارش ارا، در حاليکه ائئلاف چپ ميانه به رهبري  پيرلوئيجي برساني، با اختلاف بسيار کمي از ائتلاف راست ميانه به رهبري سيلويو برلوسکني پيشي گرفته است، بر خلاف تمام پيش بيني ها، جنبش 5 ستاره به رهبري  بپه گريلو، طنز پرداز معروف ايتاليايي، به تنهايي با کسب حدود 25 درصد ارا در مجلسين اين کشور به نخستين حزب مردمي ايتاليا تبديل شده است. 

اين جنبش که از عمر ان فقط 3 سال مي گذرد با شعار مقابله با فساد حاکم ، در انتخابات شرکت کرده بود. اين در حاليست که ماريو مونتي  نخست وزير مستعفي ايتاليا که در يک سال گذشته سياست هاي رياضتي شديدي را بر مردم تحميل کرده بود در اين انتخابات فقط 10 درصد از ارا مردم را به خود اختصاص داد. مونتي امروز گفت تشکيل دولت و حکومت کردن وظيفه خطيري است اميدوارم دولت اينده موجب پيشرفت کشور شود و دچار روزمرگي نشود.

راي اعتراضي ايتاليايي ها باعث شد شماري از سياستمداران معروف و قديمي اين کشور، از صحنه پارلمان ايتاليا حذف شوند. ائتلاف راست ميانه به رهبري برلوسکني که بيشترين کرسي هاي سنا را در اختيار گرفته، براي دولت اينده اين کشور به طور جدي مشکل ساز خواهد بود. نتيجه اين انتخابات نشان مي دهد که دولت اتي ايتاليا در اداره امور کشور با چالش هاي زيادي روبرو خواهد شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار