اختصاص بخشی از حوزه هنری به فعالیت‌های مرتبط با قشر سنی کودک و نوجوان به معنای اشقاق این حوزه نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری آیین افتتاحیه حوزه هنری کودک و نوجوان که امروز با حضور "محسن مؤمنی شریف" (رئیس حوزه هنری)، "حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی" (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی) و "صادق رضایی"، (مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در تالار مهر حوزه هنری استان تهران برگزار شد.


"محسن مومنی شریف"، رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه حوزه کودک و نوجوان از یک گستردگی برخوردار است، افزود: هیچ حوزه فرهنگی نمی‌تواند در مورد حوزه گسترده کودک و نوجوان بی‌اعتنا باشد.
وی گفت: حوزه هنری نیز نسبت به حوزه کودک و نوجوان بی‌اعتنا نبوده و به مدت دو سال برای فعالیت تخصصی در این حوزه زحمت کشیده و الحق که باید حق مطالعه پیش از اجرا ادا شود.
رئیس حوزه هنری ادامه داد: نام حوزه هنری کودک و نوجوان به معنای اشقاق در حوزه هنری نبوده و به معنای نگاه تخصصی به موردی خاص است.
"مومنی‌شریف" اظهار داشت: ما در هر حوزه ای مجاز به استفاده از تولیدات وارداتی با شیم، در حوزه هنری کودک و نوجوان نمی‌توانیم دستاوردهای دیگران به راحتی استفاده کنیم.
وی افزود: در صورتی که امروزه نسبت ترجمه در مقایسه با تالیف برتر بوده، با این که در کشور زمینه و سرمایه وجود دارد.
رئیس حوزه هنری تصریح کرد: من معتقدم که در حوزه فرهنگ، مردم ما علاقمند به کارهای بومی هستند.
"مومنی‌شریف" با اشاره به آنکه حمایت‌های مالی دولت از مراکز فرهنگی و هنری دریغ شده، افزود: بهتر است که چنین اتفاقی نیفتد.
وی در پایان تفاوت حوزه هنری با سایر مراکز فرهنگی فعال در زمینه برنامه‌های مختص به قشر سنی کودک و نوجوان را در رها نشدن کودکان پس از خروج از محدوده فعالیت حوزه هنری کودک و نوجوان و توان آن در پاسخگویی به 50 درصد نیاز گروه سنی کودک و نوجوان دانست./ص
برچسب ها: حوزه ، هنری ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار