یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر معادلات منطقه‌ای به سمتی پیش رود که سوريه به دلیل دخالت‌های خارجی توسط تروريست‌هاي سلفي و وهابي تندرو اشغال شود آتش این فاجعه عظیم دامن‌گیر تمامی مداخله‌گران خارجی در این کشور خواهد شد.

" احمد دستمالچی"  در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره  بحران در سوریه و آینده این کشور گفت: اگر از بعد سياست داخلي این کشور را مورد بررسی قرار دهیم، پی خواهیم برد که دولت بشار اسد توانسته در اين مدت هم روند اصلاحات را تقويت و هم معارضین تروریست را سرکوب و شرایط را برای مذاکرات با مخالفین آماده کند.

 وي افزود: با شروع بحران در سوريه، ترکيه ،‌عربستان و قطر براي برکناری نظام بشار اسد با همراهی آمریکا و انگلیس مجری اهداف شوم آنها در منطقه شده‌اند اما تاکنون به نتیجه‌ای که خواست استکبار جهانی است دست نیافته‌اند.
 
دستمالچی تصریح کرد: اگر معادلات منطقه‌ای به سمتی پیش رود که سوريه به دلیل دخالت‌های خارجی توسط  تروريست‌هاي سلفي و وهابي تندرو اشغال شود آتش این فاجعه عظیم دامن‌گیر تمامی مداخله‌گران خارجی در این کشور خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه بین‌الملل نیز به این نتیجه مهم رسیده که برای حل بحران در سوریه باید فاز نظامی به فاز سیاسی تبدیل شود چرا که سوریه، کشور مهمی در منطقه به شمار می‌رود که هرگونه ناآرامی و تداوم آن تمام مسائل جهانی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، مخالفین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار