معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان از برداشت سالانه بالغ بر 1.5 تن کتیرا و 2 تن باریجه از مراتع این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد علی سفیدیان، افزود: در استان سمنان حدود 800 گونه از گیاهان مختلف وجود دارد که حدود 130 مورد از آن‌ها ارزش دارویی و خوراکی دارند.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان، گیاهان استراتژیک و مختص استان را کتیرا، باریجه، وشنا و آغوزه عنوان کرد و گفت: سالانه حدود 1.5 تن محصول کتیرا و حدود 2 تن باریجه از سطح مراتع استان توسط بهره برداران منابع طبیعی و زیر نظر این اداره کل برداشت شده است.

وی از سند دار شدن حدود 99 درصد از عرصه‌های ملی و طبیعی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان در این بخش موفق به کسب مقام اول در کشور شده است.

سفیدیان در ادامه با اشاره به اخذ 26 جلد سند مالکیت در 12 پلاک از اراضی استان در سالجاری خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با نمایندگی سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیز داری، امور مربوط به اخذ سند مالکیت برای بالغ بر 23 هزار و 228 هکتار از اراضی استان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: گیاه ، سمنان ، کتیرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.