نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برخي خبرنگار حاضر در مجلس "هرزه‌نگار" هستند نه خبرنگار، گفت: این افراد حرف‌ها را به صورت کامل منعکس نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مهدي كوچك‌زاده نماينده مردم تهران در مجلس در تذكري آيين‌نامه‌اي در صحن علني امروز(سه‌شنبه) خانه ملت گفت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس طرح‌های قانونی با امضای 15 نفر از نمایندگان در مجلس به رئیس جلسه تقدیم و پس از اعلام وصول در مجلس مطرح می‌شود. در آیین‌نامه داخلی مجلس آمده طرح‌ها نیز مانند لوایح باید دارای موضوع و عنوان مشخص باشند و دلایل لزوم تهیه و پیشنهاد در مقدمه درج شده‌ باشد و همچنین دارای موادی متناسب با اصل موضوع به عنوان طرح باشند.

وی افزود: شکی در این نیست که تمام مواد طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس، به تغییر آیین نامه داخلی برمی‌گردد. اما مثلاً در یکی از مواد این طرح آمده که نمایندگان می‌توانند 5 نفر از اعضای دولت را به عنوان مشاور بیاورند.

نماينده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه طرح‌ها و لوایح که در مجلس بررسی می‌شود، باید عناوین آن با مواردی که در متن آن است با ذکر دلیل مشخص شود، اظهار داشت: در طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس، مطالب مختلفی مطرح شده است که نمی‌شود درباره همه آنها یک دور تصمیم گرفت.

كوچك‌زاده اضافه كرد: همه کسانی که اینجا هستند درست است که عنوان‌شان خبرنگار است اما مثل اقشار مختلف که در بین آنها فاسد هم وجود دارد هرزه‌نگار هم در این قشر داریم و تنها نصف حرف‌های ما را می‌نویسند.

وي افزود: عکاسان با حضور در صحن علني اقدام به تهيه عکسهايي مي‌کنند که قابل قبول نيست.

در این هنگام ابوترابی در پاسخ به کوچک‌زاده گفت: بنده نکته کلیدی تذکر شما را متوجه شدم.

کوچک‌زاده در واکنش به قطع سخنانش توسط ابوترابی‌فرد گفت:‌ آقای ابوترابی! اگر حرف من منعقد نشود، ناقص می‌شود و رسانه‌ها آن را ناقص منتشر می‌کنند اما برای شما را کامل منتشر می‌کنند؛ درست است همه کسانی که اینجا هستند خبرنگارند، اما بعضی هرزه‌نگارند نه خبرنگار.

نماینده مردم تهران در ادامه خواستار توضیح رئیس مجلس درباره عدم رعایت ماده 131 آئین‌نامه داخلی مجلس در طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: در طرح‌ها و لوایحی که قابل طرح است، نمایندگان می‌توانند نسبت به برخی طرح‌ها و یا لوایح نظر بدهند و درباره کلیات آن تصمیم‌گیری کنند. اگر درباره کلیات رأی بدهند می‌توانند درباره مواد طرح نیز اظهارنظر کنند.

انتهاي پيام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار