مسئول بهداشت و درمان زندان‌های استان قزوین از انجام آزمایشات پایگاه دیده وری ایدز در زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، فرزاد زجاجی، مسئول بهداشت و درمان زندان‌های استان قزوین از انجام آزمایشات پایگاه دیده وری ایدز در زندان‌های استان خبر داد.

وي ادامه داد: باهماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان، آزمایشات پایگاه دیده وری در زندان‌های قزوین انجام و نتایج آن مورد بررسی قرار گرفت.

زجاجي در ادامه افزود: خوشبختانه بررسی‌ها نشان می‌دهد شیوع ابتلا به ایدز در زندان‌های استان بر خلاف تصور عمومی بسیار پایین بوده و نزدیک به نرخ شیوع در جوامع عادی می‌باشد.

وي تصريح كرد: باهمکاری بسیار مساعد دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل زندان‌ها در امر پایش، پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های پرخطر همچون ایدز و هپاتیت پیشرو است و تا کنون اقدامات موثری را انجام داده است.

زجاجي افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و استراتژیک ایدز در کشور  و ابلاغ به استان‌ها به زودی کمیته استانی جهت تدوین برنامه‌های لازم‌الاجرا و کار آمد با حضور نمایندگانی از استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بهزیستی  و اداره کل زندان‌ها تشکیل خواهد شد.

مسئول بهداشت ودرمان زندان‌های استان قزوین در ادامه به نقش واحدهای بهداشت و درمان در زندانها اشاره و خاطرنشان كرد: مسئولین این واحدها باید در نظر داشته باشند تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مددجویان و حتی پرسنل زمینه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری‌های خطرناک را فراهم ساخته و در خصوص کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها برنامه ریزی لازم را انجام داده و در بیمار یابی کوشا باشند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: زجاجی ، بهداشت ، زندان ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار