معمولا احزاب و کاندیداها پيش از انتخابات وعده‌ های متعددی مانند توانمندسازی مسلمانان با اختصاص دادن كرسی‌ های قانونی و پارلمانی مطرح می کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حدود 140 ميليون مسلمان در كشور هند كه اكثريت جمعيت آن را هندوها تشكيل می ‌دهند زندگی می ‌كنند كه از وضعيت نامساعد زندگی و تبعيض‌ هايی كه عليه ‌آن‌ ها صورت می ‌گيرد، ناراضی هستند. آمارهای رسمی نشان می‌ دهد كه مسلمانان به لحاظ وضعيت آموزشی و شغلی نسبت به هندو‌ها و ديگر اقليت‌ های ساكن هندوستان مانند مسيحيان و سيك‌ها، وضعيت به مراتب نامساعدتری دارند.

به همین خاطر بيش از ده هزار نفر از علمای هند به منظور اعتراض به ناديده گرفته شدن حقوق مسلمانان در هند در شهر دهلی ‌نو، پايتخت اين كشور، گردهم آمدند. علمای مسلمان هند در اين گردهمايی ضمن اعتراض به وضعيت نامساعد مسلمانان در هندوستان، نسبت به عملی نشدن وعده‌‌ هايی كه به هنگام برگزاری انتخابات به مسلمانان اين كشور داده می‌ شود، ابراز نارضايتی كردند.

معمولا احزاب و کاندیداها پيش از انتخابات وعده‌ های متعددی مانند توانمندسازی مسلمانان با اختصاص دادن كرسی‌ های قانونی و پارلمانی، تخصيص مشاغل دولتی به مسلمانان و رفتارهای قانونی عادلانه با جوانان مسلمان، برای كسب آرای آنها داده می‌ شود اما هيچ‌ يك از اين وعده‌ها عملی نمی‌ شوند.

این علما در همایش خود تاکید کردند که تنها وعده دادن كافی نيست و آنها خواستار عملی شدن اين وعده‌ها هستند. با توجه به اینکه هندوستان خود را برای انتخابات مهم در سال 2014 آماده می‌ كند، برگزاری این نشست ها برای هشدار دادن به احزاب این کشور بسیار مهم تلقی می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار