سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی با نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در آلماتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی با نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در آلماتی دیدار و گفتگو کرد.

جلیلی نگاه مشترک ایران و قزاقستان در خلع سلاح جهانی و مقابله با اشاعه سلاح های هسته ای را ظرفیت بزرگی برای اجرای معاهده ان پی تی در عرصه جهان دانست و تاکید کرد: برخی قدرت‌ها باید بدانند که با اتکا به سلاح هسته ای و تحمیل فشارهای مختلف بر مردم ایران نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را از تامین حقوق هسته ای خود منصرف کنند.

سعید جلیلی افزود: جامعه جهانی منتظر پاسخ های سازنده، منطقی و معتبر 1+5 به پیشنهادهای جامع ایران در نشست مسکو است.

وی با بیان اینکه خلاهای امنیتی در میان کشورهای منطقه منشا سوء استفاده بیگانگان برای ایجاد کانون های ناامنی و بحران در منطقه است تصریح کرد: امنیت پایدار منطقه در گرو همکاری منسجم کشورهای منطقه برای شکل دهی به ترتیبات نوین منطقه ای برای مقابله با تهدیدهای مشترک است.

دبیرشورایعالی امنیت ملی گفت: تنها راه نجات قدرتها از مشکلات خودساخته، پیگیری استراتژی تعامل با ملت ایران و پذیرش بدون شرط حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران است.

 ايران هسته‌اي در اين گزارش آورده است، همچنین در این دیدار نظربایف رئیس جمهور قزاقستان وحدت جهان اسلام و همگرایی کشورهای منطقه را لازمه برخورد فعال و موفق با اقتضائات نوین بین المللی دانست.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه و نیز جایگاه ایران در توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه تاکید کرد: تمام کشورهای عضو آژانس و ان پی تی باید بتوانند از حقوق خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای برخوردار شوند.

نظربایف افزود: در این راستا باید از برخورد با استانداردهای دوگانه در قبال کشورها در موضوع هسته ای خودداری شود.

لازم به ذکر است نظربایف برای دیدار با مذاکره کنندگان ایرانی و غربی به آلماتی سفر کرده است.


انتهاي پيام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار