تشخیص فرصت های کارآفرینانه و تبدیل آنها به کسب وکار رشد اقتصادی را به دنبال دارد و تا حدی مشکلات بیکاری جوانان را حل می کند.

دکتر محمدرضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: آموزش کارآفرینی یکی از استراتژی هایی است که در دنیا اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با تشخیص فرصتهای کار آفرینانه در کشوری مثل ایران که مرز پر گوهر است می توانیم این فرصت ها را به کسب کار جدید تبدیل کنیم و رشد اقتصادی خوبی داشته باشیم و همچنین این امر منجر به حل شدن مشکلات بیکاری بسیاری از جوانان کشورمان میشود.

زالی تصریح کرد: فعالیت های آموزشی دانشکده کارآفرینی ازبدو تاسیس تاکنون بسیار گسترش یافته است.
طوریکه از سال 86 تاکنون تعداد گرایش های این رشته از 3 گرایش به 11 گرایش افزایش پیدا کرده است همچنین عضویت ایران در کنسرسیوم دیده بان جهانی  که وظیفه مونیتور کردن فعالیت های کارآفرینانه را برعهده دارد نیز باعث شده کشورمان در حال حاضر در این زمینه جایگاه علمی مناسبی را دارد.


وی همچنین در خصوص بودجه گفت: دانشگاه ها با مشکلات بودجه روبرو هستند وباید توجه داشت که کارآفرینی در کشور و جلوگیری از خروج دانشجویان باعث کاهش خروج ارز کشور می شود وباید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه در کشور صورت گیرد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.