حوزه هنری با دخالت در اکران فیلم‌ها و توافقات پشت پرده با وزارت ارشاد اکران فیلم "پل‌چوبی" را لغو کرد.

"مهدی‌کرم‌پور" کارگردان "پل‌چوبی"، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  باشگاه خبرنگاران در خصوص منتفی شدن اکران فیلم خود گفت: فیلم "پل‌چوبی" برای نمایش در سینما‌ها در تاریخ 16 اسفند ماه به ثبت رسیده بود اما وزارت ارشاد بدون ارائه هیچ دلیل خاصی مانع نمایش فیلم دارای مجوز پروانه نمایش شد.


وی ادامه داد: در زمان لغو نمایش فیلم نیز شورای صنفی نمایش نیز اظهار داشت که کاری از دست ما نیز برای اکران فیلم بر‌نمی‌آید و تنها دلیل این اقدام، فرا قانونی عمل کردن و زیر پا گذاشتن قانون توسط ارشاد است.
"کرم‌پور" با اشاره به دخالت حوزه هنری در لغو اکران دو فیلم "پل‌چوبی" و "برف روی کاج‌ها" عنوان کرد: این دو فیلم از عید سال 91 آماده اکران بود اما با دخالت‌های حوزه هنری و توافقات پشت پرده میان حوزه هنری و ارشاد اجازه اکران به ما را نداد.
وی افزود: این نوبت چهارم ثبت فیلم "پل‌چوبی" در شورای صنفی نمایش است که هر دفعه به دلایل مختلفی لغو می‌شود شاید با اکران فیلم‌های حوزه هنری در نوروز دست از سر ما بردارند.
کارگردان "پل‌چوبی" اظهار داشت: بعد از انقلاب به ندرت اتفاق عجیب و یا خاصی برای فیلم‌ها می‌افتد و تنها چند فیلم خارج از چارچوب ساخته شدند اما فیلم‌ها و همچنین "برف روی کاج‌ها" با رعایت چارچوب قوانین پروانه نمایش گرفت و همچنین در زمان جشنواره در چند بخش کاندید و یا برنده جوایز شد.
"کرم‌پور" ادامه داد: اقدام ارشاد با همکاری حوزه هنری سلیقه‌ای و فرا‌قانونی بوده و به دلیل نزدیکی به جریان انتخابات جلوی نمایش این فیلم را در نوروز گرفتند.
وی در ادامه در خصوص زمان بعدی اکران فیلم، اظهار داشت: نوبت بعدی اکران را به دلیل خستگی، دوندگی و دیدار با گروه‌های مختلف به پخش‌کننده فیلم سپردم به طوری که حتی برای نمایش فیلم در اسفند ماه، دادگستری و نهاد‌های مختلف بعد از دیدن فیلم هیچ مشکلی را برای اکران مطرح نکردند.
"کرم‌پور" تصریح کرد: با وجود ارائه‌ی پیشنهادات خوب برای کارگردانی اما تا زمان اکران فیلمم، فیلمسازی نخواهم کرد همانطور که "پل‌چوبی" را سال 90 ساختم تا سال 92 هنوز فیلمی نساختم.
وی ادامه داد: تا زمان اکران فیلم "پل‌چوبی" قهر با سینما ادامه داد و تنها می‌توانیم از طریق مبارزه منفی یعنی فیلم نساختن صدای اعتراض خود را به مخاطبان و مسئولان برسانیم.
"کرم‌پور" با شاره به پیامدهای ادامه‌ی این وضعیت تأکید کرد: تصمیمات غلط مسئولان باعث رشد فیلم‌های زیر‌زمینی است و زمانی که ارشاد در عین صدور مجوز نمایش، جرأت اکران فیلم‌ها را ندارد فضا را برای ساخت فیلم‌های غیر‌قانونی و خارج از محدودیت‌ها فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با رشد تولید فیلم‌های زیر‌زمینی، فیلم‌سازان با نپذیرفتن ممیزهای ارشاد و وضعیت اکران به سمت تولید فیلم‌های زیرزمینی می‌روند که بدون هیچ مشکلی فیلم‌های خود را بسازند و نمایش دهند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار