نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تاكید کرد: نیازمند گسترش صنعت توریسم برای رونق بخشی اقتصاد هستیم.

مجید جلیل سرقلعه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از آب، كشاورزی و توریسم باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید چنان برنامه ریزی داشته باشیم تا علاوه بر پویایی اقتصادی با اقتصاد جهان و منطقه نیز ارتباط داشته باشیم .

جلیل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای جایگاه ویژه ای است به گونه ای كه پل ارتباطی بین آسیا و اروپا محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: تنوع آب و هوایی ایران بی نظیر است به گونه ای كه در یك فصل هم ورزش های زمستانی انجام می شود و هم میوه های گرمسیری تولید می شود.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بر همین اساس معتقدم باید به صنعت توریسم در اقتصاد توجه ویژه ای شود.

وی، با بیان اینكه كف هرم نیروهای انسانی كشور را جوانان تحصیلكرده تشكیل داده است، افزود: نیروی انسانی با تحصیلات عالیه زیر ساخت توسعه محسوب می شود.

جلیل افزود: بر همین اساس معتقدم باید به واسطه 13 میلیون دانشجو و پنج میلیون فارغ التحصیل آموزش عالی پایه های توسعه پایدار را محكم كنیم.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از معادن طبیعی از جمله: نفت و گاز كه در آینده رو به پایان است، مراقبت كرده و از درآمدهای حاصل از آن به گونه ای مناسب و مطلوب بهره ببریم.

وی گفت: علاوه بر آن باید در كنار چنین اقداماتی، درآمدهایی را ایجاد كنیم كه بتوانیم در سنوات آینده منابع معدنی، فسیلی و ارزی داشته باشیم و اندوخته های اقتصادی نسل های آینده را به درستی مدیریت كنیم.

جلیل، با بیان اینكه غذا و كشاورزی در دنیای امروز به عنوان یك استراتژیك محسوب شده و دومین بحران روز دنیا بحران آب است افزود: ذخایر معدنی و آب های كشور باید به درستی مدیریت شده و مورد بهره وری قرار گیرد./ب

برچسب ها: صنعت ، توریسم ، رونق ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.