مجید حاجی‌تبار، کارشناس سکه‌های تاریخی سه‌شنبه در موزه ملی ملک برای کارشناسان سکه و پول موزه‌های بزرگ تهران درباره «تیپ‌شناسی سکه‌های تراز ساسانی طبرستان در سده‌های اول و دوم هجری» سخن می‌گوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به‌نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نشست علمی «تیپ‌شناسی سکه‌های تراز ساسانی طبرستان در سده‌های اول و دوم هجری» دومین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی در حوزه سکه‌های تاریخی به‌شمار می‌رود که از چندی پیش در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌ریزی و تشکیل شده است. 

در این نشست‌ها کارشناسان سکه و پول موزه‌های تهران به‌ویژه در حوزه مسکوکات تاریخی با هم‌اندیشی و بهره‌گیری از یافته‌های تازه متخصصان در این حوزه، زمینه همکاری‌های بیشتر میان گنجینه‌های سکه را فراهم آورند. 

مجید حاجی‌تبار، کارشناس مسوول خزانه سفال موسسه موزه‌های بنیاد، معتقد است «با سقوط ساسانیان، سلسله مستقلی در طبرستان شکل گرفت که نسب خود را به جاماسب (497-499 میلادی) پادشاه ساسانی می‌رساند. بنیانگذار این سلسله گیل گاوباره، یکی از فرزندان خود به‌نام دابویه را ولایت بخش شرقی و مرکزی طبرستان داده که به نام دابوییان در تاریخ شهره‌اند. فرزندان و جانشینان وی به ضرب سکه‌هایی به تراز ساسانی اقدام کردند که به اسپهبدی یا طبری معروف شد». این مسکوکات در این سخنرانی بررسی می‌شوند. 

نشست سخنرانی مجید حاجی‌تبار، کارشناس سکه‌های تاریخی درباره «تیپ‌شناسی سکه‌های تراز ساسانی طبرستان در سده‌های اول و دوم هجری» سه‌شنبه (8 اسفندماه) از ساعت 14 تا 16 در آمفی‌تئاتر موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی تهران، میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به خیابان 30 تیر، محوطه باغ ملی، خیابان ملل متحد برگزار خواهد شد و ورود برای همه علاقه‌مندان و دوستداران آثار تاریخی و فرهنگی آزاد است./ي2
برچسب ها: کتابخانه ، ملک ، موزه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار