نماينده پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: ديه دو دانش‌آموز فوت شده حادثه شين‌آباد در چکي با مبلغ تقريبا 60 ميليون پرداخت شده و ديه باقي دانش‌اموزان نيز از روز چهارشنبه در حال پرداخت است.

"رسول خضري" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با آخرین وضعیت دانش آموزان حادثه آتش سوزی شین آباد اعلام کرد: پروتکل حقوقی دانش آموزان شین آبادی چهارشنبه دوم اسفند ماه به تصویب هیات وزیران رسید.

 وي ادامه داد: پروتکل حقوقی دانش آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد پس از بررسی از سوی رئیس جمهور و همچنین هیات وزیران( ئزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي، وزارت بهداشت و درمان) براي تامين امنيت و آينده شغلي اين دانش‌آموزان دوم اسفند ماه به تصویب هیات وزیران رسید.

 خضري افزود: در متن پروتکل حقوقي مصوب هيات وزيران رسيدگي به حادثه دانش‌آموزان استان فارس يعني پرداخت بيمه و هزينه درمان آن‌ها نيز ذکر شده است.

 نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر تسريع پرداخت ديه اين دانش‌‌آموزان گفت: با تصویب این پروتکل، روند پرداخت دیه دانش آموزان و همچنین درمان آنها چه در داخل و خارج شکل قانونی به خود گرفته است و تمامی حقوق دانش آموزان در بحث دیه به خانواده آنها پرداخت می‌شود.

 خضری با اشاره به اينکه اين حادثه در ماه حرام بوده و هم‌چنين جنس اين کودکان مونث بوده است اظهار داشت: ديه دو دانش‌آموز فوت شده در چکي با مبلغ تقريبا 60 ميليون پرداخت شده و ديه باقي دانش‌اموزان نيز از روز چهارشنبه در حال پرداخت است.

وی درباره آخرین وضعیت دانش آموزان بستری شده در بیمارستان های مشهد و اصفهان توضیح داد: چهار دانش آموز دیگر  اول اسفند ماه از بیمارستان اصفهان مرخص شدند و دو دانش آموز که درصد سوختگی شان 40 تا 45 درصد بوده است باید تحت عمل جراحی قرار گیرند. سه دانش آموز بستری شده در بیمارستان مشهد نیز مرخص شدند اما درمانهای مربوط به فیزیوتراپی شان باید ادامه پیدا کند که ان‌شاءالله تصميمات لازم براي ادامه درمان آن‌ها انجام گيرد.

 اين نماينده مجلس در پايان خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت ديه به خانواده اين دانش‌آموزان يک حساب براي آن‌ها تعبيه شده که مبلغ 50 تا 60 ميليون به حسابشان واريز شده که خانواده‌هاي آن‌ها حق برداشت اين مبلغ را نداشته و دانش‌آموزان مي‌توانند با رسيدن به سن قانوني براي رسيدن به اهداف و شغل از اين مقدار پول استفاده کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار