اگر چه پایتخت خیلی دور نیست اما نبود مراکز درمانی و بهداشتی مردم را سرد و گم کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بخش فشار فویه شهرستان ری با جمعیت 50 هزار نفری حتی یک بیمارستان دولتی ندارد تا اقشار کم درآمد و آسیب پذیر آن با مراجعه به آن تا حدودی از مشکلات درمانی، بهداشتی خود بکاهند، این در حالیست که وجود بیمارستان و مراکز درمانی از پیش شرط ها و ملزومات یک زندگی شهری است.
نبود بیمارستان دولتی در بخش فشافویه به ویژه در شهر حسن آباد به دلیل وجود بزرگ ترین شهرک صنعتی خاورمیانه، وجود دامپروری ها و دامداری ها و فعالیت روزانه 20 هزار نیروی کار اهالی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است،  نبود بیمارستان سبب شده تا ساکنین و کارگران روزانه این شهر برای بهره مندی از خدمات درمانی بهتر به شهرهای اطراف مراجعه کنند.
 یکی از ساکنین در گفتگو با خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: من و خانواده ام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستیم اما به دلیل نبود بیمارستان در شهر خودمان باید به رباط کریم، شهر ری و یا تهران برویم.
وی ادامه داد: علاوه بر صرف هزینه و وقت که گاهی مجبوریم شب هنگام به تهران و یا شهر ری برویم ممکن است دیگر برای رسیدن به بیمارستان دیر باشد.
 یکي دیگر از ساکنین ادغان داشت: شهر با این جمعیت و وسعت تنها دارای یک درمانگاه خصوصی و یک درمانگاه دولتی است که به تازگی افتتاح شده ،‌ و این مراکز هم تمام امکانات کامل را ندارد و من باز هم مجبورم براي درمان فرزندم به بيمارستان هفتم تير شهر ري بروم.اين در حاليست كه حسن آباد به دليل موقعيت جغرافيايي در مسير پرتردد و ترانزيتي قرار دارد و با تردد روزانه 11 هزار خودرو كه اغلب
ماشین های سنگین هستند شهروندان شاهد تصادفات بسیاری هستند.
یکی از رانندگان تاکسی این شهر با اشاره به این مهم گفت: هر گاه تصادفی پیش بیاید باید مصدومان را به شهرری منتقل کنیم که با وجود مسافت زیاد گاهي شاهد مرگ این عزیزان در بین راه هستیم.
* تنها نام بیمه را یدک می کشیم
با توجه به اینکه شهرک شمس آباد، بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در این شهر مستقر است و نزدیک به 20 هزار نیروی کار در این بخش فعالیت می کنند و تحت پوشش بیمه هستند اما نمی توانند به طور مطلوب از خدمات سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند.
آجودانیان مدیر روابط عمومی شرکت نوری تازه که در شهرک شمس آباد مستقر است در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 6 هزار نفر از پرسنل شرکت تحت پوشش بیمه هستند، و با توجه به محیط کار و خطری که هر لحظه کارگران را تهدید می کند اما بیمارستان و یا درمانگاه مجهزی داخل شهرک و یا شهر حسن آباد نیست.
یکی از کارگران این بخش در مورد حادثه ای که برای همکارش اتفاق افتاده بود گفت: هفته گذشته دست یکی از کارگران به زیر دستگاه رفت و تا رسیدن به بیمارستان یکی از انگشتانش قطع شد و کم نیست از این اتفاقات تلخی که به دلیل نبود یک مرکز کامل و تخصصی رخ می دهد.
** زمین داریم اما متولی نه!
اما مشکلات اهالی حسن آباد تا چه حد دغدغه مسئولان این شهر است؟
بخشدار بخش فشافویه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: وجود صنایع بسیار زیاد به اضافه جمعیت روز افزون حسن آباد ضرورت احداث یک بیمارستان را بیشتر می کند تا کمی از مشکلات درمانی مردم کاهش پیدا کند.
کریم رئوف ادامه داد: مسئولان محلی بخش فشافویه پیگیری های بسیاری انجام داده اند همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس هم در راستای پیگیری این موضوع مکاتبات زیادی با سازمان تأمین اجتماعی داشته اند زمینی هم به مساحت 25 هزار متر مربع از سوی شورای شهر و بخشداری برای این امر در نظر کرفته شده که متأسفانه تاکنون سازمان تأمین اجتماعی اقدامی در این خصوص انجام نداده است.
**حسن آباد همچنان در لیست انتظار!
بیش از 40 هزار نفر از اهالی حسن آباد و کارگران روزانه ای که در این بخش فعالیت می کند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
اما فاقد یک بیمارستان تأمین اجتماعی هستند تا از خدمات درمانی سازمان بهره مند شوند علت را از معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی جویا شدیم.
ادیب نیا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در ضوابط و مقررات بودجه 92 سازمان مقرر گردیده که شروع هر پروژه درمانی نیاز به اخذ مجوز از هیئت مدیره و هیئت امنا سازمان دارد و باتوجه به محدودیت بودجه درمانی سازمان که تنها 2 درصد است این در حالیست که در حال حاضر نزدیک به 30 پروژه در دستور کار داریم که 8 تای آن بیمارستان است.
وی ادامه داد: پروژه های امسال از سال گذشته اولویت بندی شده است و با توجه به درخواستی که دبیر مجتمع نمایندگان مجلس مهرماه امسال تقدیم سازمان کردند، کارشناسی برای احداث مرکز درمانی در فشافویه صورت گرفته است و بعد از تصویب در دستور کار قرار می گیرد.
ادیب نیا خاطرنشان کرد: امیدواریم ساخت مرکز درمانی در حسن آباد در بودجه سال 92 دیده شود و در 2 سال آینده عملیات احداث آن آغاز شود با توجه به اینکه وجود بیمارستان و مراکز بهداشتی از شریان های حیاتی یک شهر محسوب می شود امیدواریم وعده مسئولان نوشداروی بعد از مرگ نباشد./ز
گزارش از فاطمه هنرور

برچسب ها: رفع ، آلودگی ، داروی ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار