مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از راه‌اندازی دادگاه سیار در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به عنوان نمایشگاه‌های بهاره خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسین نجف‌زاده اظهار داشت: نمایشگاه‌های بهاره از نیمه اسفند ماه در نقاط مختلف استان اردبیل برپا می‌شود تا تنظیم بازار در نزدیکی ایام عید صورت بگیرد و مردم بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه از این نمایشگاه‌ها دریافت کنند.

این مسئول افزود: گروه‌ها و اکیپ‌های نظارتی در این نمایشگاه مستقر می‌شوند و با افراد و اصنافی که اقدام به گران‌فروشی کنند، برخورد کرده و ما در اولین فرصت در دادگاه سیاری که در محل نمایشگاه برپا می‌کنیم، به سرعت به پرونده‌ها رسیدگی کرده و صدور احکام را در همان محل شاهد خواهیم بود.

وی بیان داشت: تمام دستگاه‌های ذیربط و خود مردم باید در این امر دقت و توجه لازم را داشته باشند، چرا که تنها با تکیه بر نیروهای بازرسی و نظارتی به کار گرفته شده از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت امور صنفی و حتی تعزیرات نمی‌توان به همه اصناف سرکشی کرد و برخوردی با تخلفات انجام شده داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی نیز برای نظارت بر عرضه مواد بهداشتی و فاقد اعتبار و استاندارد اقدامات لازم را انجام می‌دهد که امیدواریم در قالب بسته‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های نظارتی و هوشیاری آنها با اصناف و بازاریان متخلف برخورد جدی صورت بگیرد.

نجف‌زاده افزود: اگر قرار است کالایی مشمول استاندارد اجباری باشد و بر اساس رعایت این موارد استاندارد عرضه شود، نباید خلل و خدشه‌ای در این مورد به وجود آید که در این صورت نیروی انتظامی و اماکن با چنین کالاهای غیر استاندارد، خارجی قاچاق و تولید بدون مرجع مشخص برخورد خواهد کرد.

این مسئول گفت: قطعاً خود اصناف نیز اجازه نخواهند داد کالاهایی را در نمایشگاه عرضه کنند که از برجستگی‌های فرهنگی و ارزشی ما برخوردار نباشد.

وی ادامه داد: در محل نمایشگاه با قیمت مناسب کالاها عرضه خواهد شد و امسال سعی شده غرفه‌‌های متعددی برای تولیدکنندگان استان در نظر گرفته شود تا اقلام بهداشتی، استاندارد و با کیفیت را به مردم ارائه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان داشت: با پدیده‌هایی همچون عرضه کالاهای تقلبی، کم‌فروشی، گران‌فروشی و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کالاهای غیر استاندارد و قاچاق در محل نمایشگاه عرضه شود.

نجف‌زاده افزود: ما با هدف برخورد و مبارزه با گران‌فروشی روزانه به صورت دو مرتبه گزارشات مردمی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و با اعزام اکیپ‌هایی سعی داریم با اصناف و واحدهای تجاری و صنفی که مرتکب خطا و اشتباهی می‌شوند بعد از تذکرات مختلف برخورد کنیم تا مبادا ارزاق عمومی مردم با قیمت گزاف وارد بازار شود.

این مسئول در خصوص نظارت بر پخت نان و همچنین تولید آرد نیز اظهار داشت: در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است با خبازی‌های متخلف و همچنین کارخانه‌های آرد بی‌کیفیت برخورد کند که در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی در پایان سخنان خود به بازرسی‌های متعدد از جایگاه‌های سوخت و مجموعه‌های فرآوری فرآورده‌‌های نفتی اشاره کرد و ابراز داشت: با قاچاق سوخت و اقدامات سودجویانه در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.