تالار شيشه‌اي آمادگي ورود شرکت‌هاي جديد را دارد.

عظيم ثابت کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بورس ايران در مقايسه با ساير کشورها بخصوص کشورهاي پيشرفته تعداد کمتري شرکت دارد اما به لحاظ تنوع صنايع حاضر در ميان کشورهاي منطقه در رتبه بالاتر قرار دارد، گفت: با توجه به شرکت‌هاي خوبي که در کشور داريم هنوز ظرفيت جذب شرکت جديد در بورس وجود دارد.

کارشناس بورس با اشاره به تنوع بالاي صنايع کشور گفت: هر چه شرکت‌هاي بيشتري وارد تالار شيشه‌اي شوند، به صورت بالقوه سرمايه‌گذاران و سرمايه بيشتري نيز به خود به همراه مي‌آورد و باعث افزايش ارزش بورس مي‌شود.

وي در ادمه با بيان اينکه هر چه شرکت‌هاي بيشتري وارد بورس شوند حباب برخي شرکت‌ها که در اثر افزايش قيمت اتفاق افتاده شکسته مي‌شود و بدست آوردنميانگين وزني(P/E) صنايع توسط تحليل گران را دقيق‌تر مي‌کند، گفت: سرمايه گذاران هم مي‌توانند شرکت‌ها را به لحاظ جايگاه آنها در صنعت، و ضعيت سود دهي، پروژه‌هاي طرح توسعه آنها و نحوه‌ي مديريت و بازدهي مقايسه و معيار دقيق‌تري براي سرمايه‌گذاري پيدا کنند.

عظيم ثابت در ادامه گفت: با توجه به اينکه اين شرکت‌ها از نظر ميزان سرمايه بسود آوري ،  اصل 44 بودن، پيشينه فعاليتي و جايگاهي که در اقتصاد دارند مورد بررسي کارشناسان قرار گرفته‌اند، گفت:بورس آمادگي کامل براي پذيرش و حضور شرکت‌هايي که شفافيت اطلاعاتي بيشتر و سودهي بالاتر دارند./عب
برچسب ها: بورس ، شرکت ، حباب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار