یک جراح گوش با بیان این که ایران بعد از هند بیشترین درصد سوختگی را دارد گفت: اگر به اندازه انگشتان دست به مردم آموزش داده شود سوختگی ها کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر کرامت اله ترابی، جراح عمومي در نشست بررسی های آسیب های چهارشنبه سوري که در رادیو سلامت برگزار شد با بیان این که سوختگی ها درمان قطعی ندارند درمان کامل و اصلی سوختگی پیشگیری از آن است.

وی با اشاره به این که سوختگی ها علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات زیبایی و روانی را نیز در پی دارند افزود: گوشه نشینی ها و انزوای حاصل از سوختگی ها هرگز جبران پذیر نیستند.

این جراح عمومی یادآور شد: علت بیشتر حوادث چهارشنبه آخر سال ناآگاهی مردم است که اگر به اندازه انگشتان دست به مردم آموزش داده شود بسیاری از سوختگی ها کاهش خواهند یافت.

وی در ادامه سوختگی با ریختن آب سماور از بالای کابینت، انفجار گاز، بنزین و تینر شایعه ترین نوع سوختگی ها هستند که در ادامه با سوختگی های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال مواجه هستیم.

ترابی با تاکید بر این که ناآگاهی و عدم اطلاع مردم مهم ترین دلیل سوختگی می باشد افزود: در حال حاضر با کمبود مراکزی برای حمایت بیماران سوختگی داریم .

وی تصریح کرد: در مواردی شاهد عدم آموزش کافی بهیاران هستیم به طوری که در مواجه با بیماران سوختگی به تجویز پماد و کرم اکتفا می کنند که در ادامه هر چند زخم سوختگی بهبود می یابد ولی پوست منقبض شده و مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

این جراح عمومي، با اشاره این که اگر کودکان زیر 10 سال و یا سالمندان حتی دچار سوختگی کمتر از 10 درصد شوند و همچنین افراد دچار سوختگی های دست و پا حتماً باید به بیمارستان های مجهز مراجعه کنند.

وی در پایان با اشاره به این که افراد مبتلا به سوختگی ها باید یک تا دو سال تحت نظر پزشک و درمان های جدی باشند خاطر نشان کرد: کشور ما بعد از هند بیشتری درصد سوختگی ها را دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.