هافبک سابق تيم فوتبال پرسپوليس گفت: پرسپوليسي ها حق دارند به داوري هايي که در ليگ مي شود و اشتباهاتي که عليه آنها مي کنند، معترض باشند.

مهدي تارتار در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در ديدار پرسپوليس مقابل آلومينيوم هرمزگان داور چند مورد اشتباه کرد که به ضرر پرسپوليس بود. من کارشناس داوري نيستم، اما پرسپوليسي ها حق دارند اينگونه معترض باشند، چون بعضي از تصميمات داور خيلي عجيب بود و واقعا تعجب کرده بودم که چرا اينگونه سوت مي زند.
 
هافبک سابق تيم فوتبال پرسپوليس افزود: بعيد مي دانم که اشتباهات داوري عليه پرسپوليس هدفدار باشد، چون در چند هفته گذشته و به خصوص در ديدار با گهر دورود اشتباهات داوري به نفع پرسپوليس بود. اين اشتباهات هدفدار نيست، اما بايد قبول کنيم که اشتباهات بدي است و روي نتايج هم تاثيرگذار است.
وي در مورد تصميم رويانيان مبني بر کناره گيري پرسپوليس از ليگ به دليل اشتباهات داوري، اظهار داشت: راجع به اين قضيه نمي توانم نظر بدهم، چون بحث مديريتي و سياست هاي کلان باشگاه است و حتما آقاي رويانيان به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس صلاح ديده اند که چنين تصميمي بگيرند.
 
تارتار افزود: اينکه تصميم رويانيان حرفه اي هست يا نه، بايد بگويم هيچ جاي فوتبال ما حرفه اي نيست و فقط پول آن حرفه اي است. برخوردهايي که بايد صورت بگيرد، نمي شود و شاهد چنين اتفاقاتي در فوتبال ايران هستيم. حرفهاي بعضي از مربيان و بازيکنان ما کجايش حرفه اي است؟
کميته انضباطي هم به راحتي از کنار آنها مي گذرد و هيچ اتفاقي نمي افتد. متاسفانه برخي از مربيان و بازيکنان خيلي به داوران اهانت مي کنند و هيچ برخوردي با آنها نمي شود. براي کميته انضباطي اسم نبايد مطرح باشد و بايد برخورد کننده با داوري هم که ضعيف باشد، بايد برخورد کنند و محرومش کنند؛ چون فوتبال حرفه اي اينطوري است.
وي تصريح کرد: عسگري هميشه از داوران حمايت مي کند. بالاخره ايشان به عنوان رئيس دپارتمان داوري بايد از داورانش حمايت کند، اما کميته انضباطي بايد با مسائل کاملا قاطع برخورد کند. وقتي کميته انضباطي برخوردي با اهانت ها و مصاحبه هاي برخي مربيان و بازيکنان عليه داوران نمي کند، عسگري بايد حمايت کند و پشتيبان داوران باشد.
 
تارتار در پايان گفت: البته حمايت هاي عسگري به عنوان رئيس دپارتمان داوري از داوران بايد واقع بينانه باشد و همانطور که مي دانيم، عسگري چندبار هم اشتباهات را گفته اما برخورد با داوران ضعيف بايد محکم تر باشد و خيلي ساده از کنار اشتباهات آنها نگذريم. بايد با مربيان و بازيکناني که حرمت داوران را نگه نمي دارند، شديدتر برخورد شود و داوران ضعيف هم با محروميت هاي بيشتري مواجه شوند تا مشکلات حل شود، وگرنه با روندي که در حال حاضر وجود دارد، مشکلي حل نمي شود و فقط شرايط سخت تر و بدتر مي شود./مح
برچسب ها: لیگ ، معترض ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار