سرپرست موسسه اعتباری توسعه از تشکیل بزرگترین هلدینگ اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: این هلدینگ در گروه اقتصادی توسعه نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران غلامرضا خلیل ارجمندی در نشست خبری با تاکید بر ضرورت توانمند کردن بخش خصوصی برای ارتقای وضعیت اقتصادی کشور، عنوان كرد :پنج هلدینگ مالی و عمومی، بین المللی، انرژی، فناوری اطلاعات و ساختمان زیر مجموعه گروه اقتصادی توسعه است كه با پیگیری های انجام شده ارکان اصلی شرکت تشکیل و هیات مدیره آن بر اساس ارکان بانک مرکزی مشخص شده است، ضمن آن که اعضای حقیقی نیز مشخص خواهد شد.

وي در خصوص تبدیل موسسه اعتباری توسعه به بانك گفت: مذاکراتی در این راستا با بانک مرکزی انجام و تعاملات مناسبی دراين رابطه برقرار شده است.

سرپرست موسسه اعتباری توسعه اظهار داشت: این موسسه برای تبدیل شدن به بانک ابتدا بايدسرمایه خود را از هزار 2 میلیارد ریال به 4 هزار میلیارد ریال افزایش دهد ودراين رابطه بايد موازين اجرايي اصل 44 قانون اساسي براي سهامداران رعایت شود.

به گفته وی، سرمایه موسسه ظرف یک تا دو ماه آینده به چهار هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

ارجمندي گفت: علاوه بر افزایش سرمایه باید تعدادشعب موسسه نیز برای تبدیل به بانک افزایش یابد بر همین اساس توسعه فیزیکی شعب با توجه به افزایش سهم در بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهارداشت: اميدواريم اين موسسه در سال 92 با تابلو بانک به فعالیت خود ادامه دهد.

خلیل ارجمندی با بیان آن که، موسسه توسعه در هیچ شرکت ساختمانی دارای سهام نیست تصريح کرد: با این وجود در زمینه سرمایه گذاری ها با مشکلی مواجه نیستیم.

وی در خصوص مشخصات موسسه توسعه پس از تبدیل شدن به بانک نیز گفت: پس از تبدیل شدن به بانک تلاش می شود تا با ارایه خدمات مطلوب و بر مبنای کارمزد فعالیت بانک را ارتقا دهیم.

سرپرست موسسه اعتباری توسعه با بیان آن که، در ایران بازار پول بزرگتر از سایر بازارها است، گفت: اصلاح بازارپول درمنجر به فعال شدن ساير بخشهاي اقتصادي كشورميشود، ضمن آن که در بازار پول تلاش می شود از طریق نرخ سود منابع جذب شود که این راهکار مناسبی برای این بازار نیست.

وی افزود: متاسفانه خدمات حرفه ای مالی در شبکه پولی کشور هم اکنون وجود ندارد، در حالی باید سوپر مارکت مالی در کشور تشکیل شود.

وی با اشاره به وجود مسایل حاشیه ای در بازار پول گفت: بانک مرکزی و به خصوص معاونت نظارت این بانک در ماه های گذشته گرفتار پاسخگویی به مسایل حاشیه ای بوده و این امر سبب شده تا دیگر فرصت فکر کردن برای افزایش ابزارهای نظارتی بازار پول کمتر شود.

خلیل ارجمندی با اشاره به هجمه های صورت گرفته به بانک مرکزی اضافه کرد: معاونت نظارتی بانک مرکزی در ماه های گذشته همواره درگیر پاسخ گویی به این مشکلات بوده است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار