طرح خدمات درماني باراک اوباما بدهي هاي آمريکا را افزايش داده بطوريکه اين ميزان اکنون به شانزده تريليون دلار رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فاکس نيوز ؛ جان بولتون ، سفير سابق آمريکا در سازمان ملل در گفتگو با فاکس نيوز گفت حرف بدون عمل يکي از ويژگيهاي دولت اوباما به شمار مي آيد. وي درباره اينکه چگونه آمريکا مي تواند با اين همه بدهي که به چين دارد اين کشور را تحت فشار قرار دهد گفت « موضوع بدهي هاي آمريکا به چين بسيار حائز اهميت است و در واقع اين بدهي ها به معظلي براي آمريکا تبديل شده است. مردم آمريکا مي گويند هر وقت مشکلي با چين بوجود مي آيد ، با توجه به بدهي هايي که به آمريکا داريم ، کاري نمي توان از پيش برد و بعد هم کاري از پيش نمي بريم. 

اگر هيچ وقت آمريکا با چين به چالش بر نخيزد و آنها را مجبور نکنيم از بدهي هاي آمريکا بعنوان اهرم فشار استفاده نکنند ، چيني ها راحت به پيروزي دست مي يابند و بعد در اين صورت است که چيني ها به اين نتيجه ميرسند بايد فشار ها را عليه آمريکا افزايش دهند. نکته دوم اينکه ، به نظر من درباره فشار چين بر آمريکا با استفاده از بدهي هاي آمريکا به چين بيش از حد اغراق شده است. چون  به همان اندازه اي که اقتصاد ما به آنها وابسته است ،  اقتصاد چين نيز به آمريکا وابسته است و هيچيک از طرفين نمي خواهد براي تلافي اقتصاد خود را به خطر اندازد. 

وي در خصوص مداخله دولت چين در حملات رايانه اي و سرقت اطلاعات از آمريکا گفت « خيلي خوشحالم که گزارش غير محرمانه اي در اين خصوص منتشر شد. اولين باري نيست که آمريکا به مداخله چين در حملات رايانه اي به نتايجي دست مي يابد. وزارت دفاع از مدتها قبل به حملات ارتش آزاديبخش چين به شرکت هاي بزرگ آمريکايي پي برد.  از آنجا که چيني ها  نميتوانند از سلاح هاي متعارف يا نامتعارف يا نيروي دريايي خود عليه آمريکا استفاده کنند ، تلاش مي کنند به نقاط آسيب پذير ما حمله کنند که يکي از اين نقاط آسيب پذير ، وابستگي ما به فن آوري اطلاعات است. 

آنها در اين زمينه بسيار ازما پيشرفته تر هستند. بولتون دستور رئيس جمهور آمريکا درباره تعيين مجازات براي حملات رايانه اي را احمقانه خواند و افزود براي مقابله با جاسوسي اقتصادي ، ميتوان از طريق قانوني وارد شد اما براي کشورهايي مانند روسيه ، چين ، ايران و ديگر کشورها ، حملات رايانه اي نوعي جنگ افزار به شمار مي آيد. البته منظور من اين نيست که دولت بايد کنترل امنيت اطلاعات را خود بدست گيرد اما همکاري دولت با برخي از بخشهاي خصوصي در اين زمينه از اهميت زيادي برخوردار است. اينکه چطور بايد در برابر حملات رايانه اي مقابله کرد و اينکه دولت به چه نوع قدرت تهاجمي رايانه اي نياز دارد تا بتواند از حملات چيني ها و ديگر کشورها جلوگيري کند. 

بولتون گفت براي مقابله با حملات رايانه  به فعاليت جاسوسي نياز است و بايد بدانيم بهترين واکنش در برابر اينگونه حملات چيست. اما فعلا درحال دست و پازدن هستيم. البته اقداماتي صورت گرفته است و بطور يقين از توانايي هاي لازم براي مقابله با آنها برخورداريم اما هنوز بر روي اين مسئله تمرکز نکرديم. 

 ما نقاط آسيب پذيري را که چيني ها شناسايي کردند هنوز نمي شناسيم به همين علت است که من از انتشار مقاله اي در اين خصوص استقبال مي کنم. مردم بايد اين مسئله را بدانند و من مطمئنم ما مي توانيم توان دفاعي و تهاجمي خود را افزايش دهيم اما بايد در اين زمينه به پيشرفت هايي دست يابيم و به همين جهت هم  دولت  بودجه دفاعي خود را کاهش نداده است. در واقع اين صحنه درگيري نيست که بتوان آن را با صحنه هاي نبرد کنوني جايگزين کرد، بلکه وارد عرصه جديدي شديم که بايد از آمادگي لازم برخوردار باشيم.



برچسب ها: بدهی ، امریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار