مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش ناهنجاری­‌ها در سطح جامعه باید شیوه انجام فعالیت‌های فرهنگی را مورد بازبینی قرار داد.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛ سید احمدرضا فرهی صبح شنبه در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد سراسر استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس اصل 156 قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضائیه است که بر این اساس بر آن شدیم به منظور پیشبرد اهداف و اجرای اصولی‌تر فعالیت‌ها این نشست را ترتیب دهیم.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلفی در حوزه پیشگیری فعالیت می‌کنند که به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب تاکنون چندان موفق عمل نشده است و به نتایج دلخواه نرسیده­‌ایم.

فرهی در ادامه به موضوع فرآیند شکل‌گیری فعالیت‌های پیشگیرانه طی چند سال اخیر داشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های مردمی و پیشگیری با شورای‌های حل اختلاف شروع به کار کرد و بعد از آن با راه‌اندازی هسته‌های مردمی وسیع‌تر شدند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر افزود: فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که یکی از آنها پیشگیری‌های فرهنگی – اجتماعی است.

وی با اشاره به فعالیت سازمانه‌ای مردم نهاد و اهداف این گروه‌ها خواستار همکاری فی ما بین و همچنین تلاش آنها در راستای ارائه بیشتر خدمات به جامعه شد.

فرهی با اشاره به افزایش سطح تحصیلات و بالا رفتن اطلاعات افراد تأکید کرد متأسفانه این اطلاعات چندان به کار گرفته نشده است و جرایم مختلف توهین و آسیب‌های گوناگون مانند طلاق، اعتیاد و ... رو به افزایش است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر تصریح کرد: کمبود اطلاعات کاربردی و عدم آموزش مناسب، پاشنه آشیل جامعه ماست.

سید احمد رضا فرهی افزود: دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های فعال در این بخش باید به صورت جدی‌تری در زمینه مبارزه با آسیب‌ها و جرایم تلاش کرده و اطلاعات مورد نیاز را با توجه به تغییر سلایق جامعه به مردم منتقل کنند.

برنامه‌های پیشگیرانه تاثیرگذارتر باشند

این مسئول تأکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به افزایش ناهنجاری­‌ها در سطح جامعه باید شیوه انجام فعالیت‌های فرهنگی را مورد باز بینی قرار داده یا تغییر دهیم و در این رابطه به سلایق مختلف توجه داشته باشیم.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر افزود: برنامه‌های پیشگیرانه می‌بایست تأثیر گذارتر و البته همسو و سازگار با نیازهای جامعه امروزی باشد.

وی افزود: سمن‌ها باید برای اقشار، صنوف و گروه‌های مختلف مردمی برنامه‌های گوناگون علمی و فرهنگی اجرا کنند.

در ادامه این نشست نمایندگان سمن‌های حاضر گزارشی از فعالیت‌های جاری خود، توانمندی‌ها، برنامه‌ها و سوابق کاری خود ارائه کرده و همچنین به تبیین پاره­‌ای از مشکلات موجود که در روند اجرای فعالیت­‌ها و برنامه‌ها اخلال ایجاد می‌کند، پرداختند.

در پایان مقرر شد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر در حد توان، تلاش خود را در راستای رفع مشکلات سمن‌ها به کار گیرد.

نشست هم‌اندیشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با حضور تعدادی از سمن‌های سراسر استان بوشهر و معاونین مردمی ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری های استان در دادگستری کل استان بوشهر برگزار شد./ک

برچسب ها: برنامه ، فرهنگی ، شیوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.