رئیس پلیس راهور ناجا از تعطیلی ساخت و سازها از 23 اسفند در راستای سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار مومنی در جمع خبرنگاران افزود: در 23 اسفند رزمایش سراسری ترافیکی با حضور همه دستگاه های ذی ربط در جوار مرقد امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در طول سه نوروز سال های گذشته تمامی دستگاه ها نهایت همکاری را داشته و کوچکترین ناهماهنگی دیده نشد در ضمن از نظر کمی و کیفی و زمانی طرح نوروزی 92، 25 روز به طول می انجامد.

از 24 اسفند سال جاری تا صبح 17 فروردین سال 92 سفرهای نوروزی شروع شده و به پایان می رسد.

سردار مومنی اظهار داشت: حضور هر دانش آموز به عنوان همیار پلیس به منزله یک پلیس به شمار می رود در همین خصوص زنگ آماده باش همیاران پلیس در 21 اسفند زده خواهد شد و آموزش لازم به همیاران پلیس داده خواهد شد در این راستا معلمین که جزو فرهنگ یاران ترافیکی به شمار می روند بزودی برای این افراد از طرف معاونت اجتماعی پلیس راهور ناجا کارت فرهنگیان صادر می شود.

وی در ادامه این نشست بیان کرد: در خصوص کشته ها در تصادفات ایران رتبه اول دنیا را داشته که با برنامه ریزی های دستگاه ها به رتبه میانگین دنیا رسیده ایم و در حال حاضر میانگین دنیا به نسبت هر 10 هزار وسیله نقلیه 7.5 کشته به وقوع می پیوندد و در کشور ما نیز این رقم 8.5 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در کشور است.

سردار مومنی اذعان کرد: مرحله اول طرح نوروزی در حوزه درون شهری از 19 اسفند تا 26 اسفند است و مرحله دوم آن نیز از 26 اسفند تا 16 فروردین سال 92 است.

وی در خاتمه افزود: در خصوص نقاط حادثه خیز اقدامات خوبی صورت گرفته واقدام به رفع این نقاط شده است در ضمن در طرح سراسری نوروز 92 استقرار نیروهای پلیس در هر 10 کیلومتر در جاده و راههای کشور است.

گفتنی است، سردار مومنی در این نشست به سفرهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: حتما محل تردد شبانه آنها باید به پلیس گزارش شود و حتی الامکان از قطار به جای اتوبوس برای جا به جایی علاقه مندان در سفرهای راهیان نور استفاده کنند./ز

برچسب ها: سفر ، نوروز ، دستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار