ساكنان قسمت وسیعی از استان اردبیل در اوایل هفته پیش رو بارش باران و برف به شكل نسبی چشمگیری را تجربه خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشانگر این موضوع است كه به امید خدا این ناپایداری ها بیشترین بارش برف و باران در نقاط گوناگون استان اردبیل از ابتدای فصل سرمای امسال تاكنون باشد.

سامانه ناپایداری از جانب غرب و شمال غرب به تدریج در حال نزدیك شدن به كشورمان است كه با ورود آن بارشها از امروز در استان اردبیل نیز آغاز خواهند شد.

به لحاظ همراهی این سامانه با جریان هوای سرد سطح زمین سبب كاهش محسوس دمای هوا در استان اردبیل خواهد شد و بارشهای ناشی از آن به خصوص در نقاط سردسیر اغلب به شكل برف بر زمین خواهند نشست.

ریزش باران و برف همراه با وزش باد در روز یكشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و از نخستین ساعات دوشنبه به تدریج از میزان ناپایداری های جوی كاسته ولی سرما و یخبندان به شكل نسبی شدیدی بر منطقه حاكم خواهد شد.

با گذر این سامانه سرمای ناشی از آن تا روز سه شنبه در منطقه ماندگار خواهد بود ولی دوباره با وزش باد از جانب جنوب غرب افزایش نسبی دمای هوا انتظار می رود.

اداره تحقیقات و پیش بینی هواشناسی اردبیل نیز روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای ریزش باران و برف از اواخر شنبه آینده در اكثر نقاط این استان را تایید كرده است/س 

برچسب ها: اردبیل ، بارش ، برف ، و ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.