رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي، گفت: قيمت تمام شده بالا، مهمترين مشکل صنايع لوازم خانگي داخلي محسوب مي شود.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: هزينه هاي توليد در صنعت لوزام خانگي بالاست و اين امر سبب شده قيمت تمام شده محصول براي مصرف کننده نيز افزايش يابد.

وي ادامه داد: علت اصلي اين امر اينست که بسياري از واحدهاي توليدي مجهز به تکنولوژي هاي نوين و به روز دنيا نيستند.

طحان پور در خصوص کيفيت محصولات داخلي در مقايسه با اجناس وارداتي، اظهار داشت: کيفيت در حوزه هاي مختلف لوازم خانگي متفاوت بوده و به عنوان مثال در بخش اجاق گاز و آب گرمکن، توليدات ايراني قابل رقابت با اجناس وارداتي است.

وي افزود: در حوزه يخچال فريزر هم روند کيفي محصولات طي سالهاي گذشته رو به رشد بوده، اما هنوز جاي کار زياد است و هم اکنون از بين حدود 70 کارخانه توليدي، تنها تعداد محدودي از واحدها کالاي قابل رقابت با اجناس وارداتي توليد مي کنند.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي، در خصوص ميزان تاثيرپذيري اين حوزه از نوسانات ارز، خاطرنشان کرد: در برخي حوزه ها همچون اجاق گاز و بخاري ميزان ارزبري خيلي محدود است و نبايد به بهانه نوسان ارز افزايش قيمتي در اين بخش ها ايجاد شود.

وي افزود: اما حوزه هايي همچون يخچال فريزر و ماشين لباسشويي وابسته به ارز هستند و قيمت ها در اين حوزه متاثر از نوسان نرخ ارز است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار