نماينده مردم لنگرود در مجلس، از تهيه طرحي دو فوریتی توسط جمعي از نمايندگان خبر داد که در صورت تصویب نهایی آن، اجرای ماده 7 قانون تشکیلات و وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور، مبنی بر افزایش تعداد اعضای شورای شهر در دوره چهارم مسکوت خواهد ماند.

مهرداد بائوج‌لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس  شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، از تهيه طرحي دوفوريتي توسط جمعي از نمايندگان خبر داد که در صورت تصویب نهایی آن، اجرای ماده 7 قانون تشکیلات و وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور مصوب 27/8/86، مبنی بر افزایش تعداد اعضای شورای شهر در دوره چهارم مسکوت خواهد ماند.

وي در ادامه افزود: بر اساس ماده 7 اين قانون، تعداد اعضای شورای شهر در انتخاب دوره چهارم شورای شهر و روستا  در سراسر کشور افزایش می یابد و جمعا به بیش از 5 هزار نفر خواهد رسید.

لاهوتي در ادامه به تشريح مخالفت نمايندگان با اين موضوع پرداخت و گفت:  تهیه کنندگان این طرح از دو رويكرد اجرای این قانون را به صلاح نمی‌دانند، اول اینکه، افزایش تعداد اعضای شورای شهر بار مالی را برای شهرداری‌ها به خصوص برای شهرداری‌های کوچک بيشتر مي‌كند و مشکل دیگر این است که  تجربه نشان داده  هر‌چه  جمعيت بيشتر باشد،  تصميم گيري‌ها  سخت‌تر خواهد شد و تنش را افزایش می‌دهد.

سخنگوي كميسيون عمران در خاتمه خاطر نشان كرد: اين طرح روز چهارشنبه(2 بهمن ماه) تقديم هيئت‌رئيسه شد و در هفته جاري اعلام وصول خواهد شد.

گفتني است؛ بر اساس ماده 7 قانون تشکیلات و وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور مصوب 27/8/86 مقرر شده است تا تعداد اعضای شورای شهر در شهرهای تا 20 هزار نفر به 5 نفرعضو اصلی و دو نفر عضو الابدل، از 20 تا 50 هزار نفر، 7 نفر عضو اصلی و 3 نفر عضو الابدل، از 50 تا 100 هزار نفر 9 عضو اصلی و 4 عضو الابدل، از 100 تا 200 هزار نفر 11 عضو اصلی و 5 عضو الابدل، 200 تا 500 هزار نفر 13 عضو اصلی 6 نفر عضو الابدل، از 500 تا یک میلیون نفر 15 عضو اصلی 7 عضو الابدل، بیش از یک میلیون جمعیت 21 عضو اصلی 8 نفر عضو الابدل، 2 میلیون به بالا 25 عضو اصلی 10 عضو الابدل و شهر تهران 31 عضو اصلی و 12 عضو الابدل داشته باشند.

همچنين شايان‌ذكر است، انتخابات دوره چهارم شوراهاي اسلامي شهر و روستا، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری  يازدهم، در خرداد ماه سال 92 برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: طرح ، انتخابات ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار