معاون پژوهشی یکی از دانشگاههای لبنان با تاکید بر اینکه توازن قدرت در منطقه به ضرر آمریکا و اسرائیل در حال تغییر است ؛ گسترش و ایفای نقش درست رسانه های عربی واسلامی را خواستار شد .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس؛ « علی الآغا» از اعضای دانشگاه «جنان» لبنان درباره نقش رسانه های عربی در خدمت به آرمان فلسطین تصریح کرد رسانه ها باید با اهداف و گرایش های سیاسی مسئله فلسطین همسو باشند تا تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشند.

رسانه های عربی باید طوری جامعه را تحریک کنند تا بتوانند افکار عمومی دنیا را به نوعی متوجه آرمان فلسطین کنند.

وی تصریح کرد زمانی که موضوع فلسطین مطرح می شود باید اندیشمندان مسلمان در رسانه های فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی به دفاع از آن برخیزند و از مقابله با صهیونیست ها سخن گویند.

وی اظهار داشت: جنبش های اسلامی و عربی بر آزادی فلسطین اشغالی تاکید دارند و همچنان بر مواضع خود پایبند مانده اند و بر مخالفت با صلح و گفتگو و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تاکید دارند.

وی افزود تا کنون هیچ یک از جنبش های اسلامی از این اهداف عقب ننشسته است زیرا رسانه ها با برجسته کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه (جنگ هشت روزه) ثابت کردند توازن قدرت در منطقه به ضرر آمریکا و اسرائیل در حال تغییر است.

وی تاکید رسانه های عربی برای اینکه اعتبار خود را از دست ندهند باید راست گفتاری را در سیاست رسانه ای خود اعمال کنند.

وی در پایان افزود اکنون شبکه خبری بی بی سی، فرانسه 24، روسیا الیوم، بخش عربی دارند بنابراین رسانه های عربی و اسلامی باید سیاست راست گفتاری را انتخاب کنند تا به جایگاه و کرامت واقعی خود برسند.
برچسب ها: فلسطین ، رسانه ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار