امام جمعه موقت تهران بر ضرورت حفظ استقلال جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: درآیات قرآن کریم و روایات تاکید شده است که جامعه اسلامی باید استقلال و اقتدار خود را حفظ کند و در کنار این اقتدار باید فضایل اخلاقی را در خود زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، "آیت الله محمد امامی کاشانی" در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران اظهارداشت: شخصیت انسان به رفتار و کردار ظاهری او بستگی ندارد بلکه به درون و باطن انسان بازمی گردد تا رفتارها، جلوه هایی زیبا و ارزشمند یابند.
 
وی به این حدیث از پیامبر اکرم (ص) درباره فضایل اخلاقی جامعه تاکید کرد که جامعه اسلامی مانند پیکر یک انسان است که اگر عضوی به درد آید همه اعضای آن به درد می‌آیند.
 
خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: پیامبراکرم (ص) به دوستی مسلمانان با یکدیگر و مهربانی به یکدیگر بسیار تاکید فرمودند و مسلمانان را همچون پیکر یک آدمی می‌دانند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بر ضرورت حفظ استقلال جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: درآیات قرآن کریم و روایات تاکید شده است که جامعه اسلامی باید استقلال و اقتدار خود را حفظ کند و در کنار این اقتدار باید فضایل اخلاقی را در خود زنده نگه دارد.
 
آیت الله امامی کاشانی افزود: حضرت امیرالمومنین (ع) نیز بر انسجام و وحدت اسلامی بسیار تاکید کرده است و در روایات مختلفی از ایشان بر توجه به جمعیت و انسجام و وحدت امت اسلامی اشاره شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در روایات توصیه شده است که نماز جمعه طول بکشد ولی خطبه ها کوتاه باشد. این روایات به این معنا نیست که نماز را طولانی کنیم و رعایت حال بیماران، افراد مسن و افراد ناتوان را نکنیم بلکه به این معنا است که ذکر نماز را صحیح ادا کنیم.
 
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: کوتاه بودن خطبه‌ها نیز به این معنا است که خدا می‌خواهد مردم همه جمع شوند و با هم نماز بخوانند، چراکه دعای جمع استجابت می‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار