ميان‌وعده‌ها عامل پوسيدگي دندان است و مصرف زياد اين مواد غذايي طي روز اين مساله را تشديد مي‌كند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛  دكتر قاسم انصاري متخصص دندانپزشكي كودكان و نوجوانان با بیان این که سلامت دندان‌ها نيز مانند ساير اعضاي بدن با تغذيه ارتباط دارد، اظهار داشت:  بسياري از والدين اصرار دارند كودك را با حجم مشخصي از مواد غذايي تغذيه كنند، اين مساله باعث مي‌شود كودك نسبت به تغذيه طبيعي احساس دلزدگي و به‌ميان‌وعده‌ها گرايش يابد.

وی افزود: والدين توجه داشته باشند كه بايد تغذيه كودك دارای یك روند خاصي باشد و سعي كنند براي ميان‌وعده كودك از ميوه، نان و پنير استفاده كنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: متاسفانه استفاده از نوشيدني‌هاي گازدار، غذاهاي آماده، ماكاروني و سيب‌زميني با سس در بين كودكان طرفدار زيادي دارد و از آن استقبال مي‌شود كه اين مواد غذايي مي‌تواند عامل تخريب و پوسيدگي ميناي دندان شود.

وی خاطرنشان کرد: تغذيه نادرست و ناكافي نيز مي‌تواند در طولاني‌مدت سلامت دهان كودك را به مخاطره اندازد. پس والدين تا حد امكان زمينه مصرف ميان‌وعده‌ها را فراهم نكنند و كودك را با وعده اصلي غذايي بخوبي سير كنند تا نيازي به ميان‌وعده نداشته باشد. بهترين تشويق كودك براي رعايت نكات بهداشتي، همكاري و همگامي والدين در انجام اين امور است./ح
برچسب ها: میان وعده ، دندان ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار