مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر، از ساخت کوره دو گانه سوز(quotation mark) در خاورمیانه برای نخستین بار توسط متخصصان داخلی در پتروشیمی فجر خبر داد.

حسین شهریاری مدیرعامل شرکت پترو شیمی فجر، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از ساخت کوره دو گانه سوز quotation mark و نخستین طرح امحای لجن بیولوژیکی در خاورمیانه quotation mark در پتروشیمی فجر بندرامام خمینی خبر داد و گفت: این طرح ها در پتروشیمی فجر به بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید براین که کلیه مراحل طراحی، ساخت، نصب و سامانه کنترل این طرح صد در صد به دست متخصصان داخلی صورت گرفته است افزود:  هدف از اجرای این طرح امحای کیک لجن مازاد بیولوژیکی حاصل ازدستگاه سانتریفیوز واحدهای ET به عنوان پسماند جامد و SPENT CATALYST و NMP به عنوان پسماند مایع و ارسال لجنهای آبگیری شده از واحد تصفیه پساب فجر به لندفیل بندر امام است.

شهریاری تصریح کرد: لجنهای آبگیری شده واحدهای ET که بالغ بر 15 تن در روز است بوسیله یک خودرو مخصوص به محل کوره منتقل و به شیوه کاملا سازگار با محیط زیست و منطبق بر استاندارهای اروپا سوزانده می شود.

مدیرعامل شرکت پترو شیمی فجر گفت: این طرح با سرمایه گذاری 56 میلیارد ریال و باهمکاری کنسرسیوم داخلی در مدت 18 ماه به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل پتروشیمی فجر همچنین در خصوص تامین خوراک این مجتمع گفت: خوراک اصلی این واحد بیشتر گاز و آب است که بدون هیچ مشکلی تامین می شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار