سفير آمريکا در مسکو و يکي از نمايندگان پارلمان روسيه بر سر موضوع مرگ يک کودک روس که خانواده اي آمريکايي وي را به فرزند خواندگي قبول کرده بود، با يکديگر درگيري لفظي پيدا کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين درگيري لفظي بعد از آن ايجاد شد که مايکل مک فاول سفير آمريکا در مسکو حاضر نشد در جمع نمايندگان پارلمان روسيه حاضر شود و به سئوالات آنها درباره مرگ کودکان روس که در آمريکا به فرزندخواندگي پذيرفته مي شوند پاسخ دهد. 

الکسي پوشکوف رئيس کميته روابط بين الملل مجلس دوماي روسيه در صفحه توئيتر خود نوشت:سفير آمريکا با امتناع از حضور در مجلس دوماي دولتي براي بحث درباره مرگ کودکان ما نشان داد که آنها براي گفتگوي جدي در اين زمينه آمادگي ندارند.

مک فاول نيز در صفحه توييتر خود اين گونه جواب داد که از ديدار با مقامات روس براي بحث درباره اين موضوع استقبال مي کند ولي بر اساس يک هنجار، سفراي آمريکا در نشست هاي پارلمان هاي خارجي شرکت نمي کنند. آيا سفراي روسيه اين کار را مي کنند؟ ايرينا يارووايا، رئيس کميته امنيتي مجلس دوماي روسيه نيز در حمله اي شديدتر، مک فاول را متهم کرد که در مقام حرف و سخن به تبليغ دموکراسي مي پردازد ولي مرگ کودکان روس را ناديده مي گيرد. 

مرگ ماکسيم کوزمين کودک سه ساله روس در آمريکا باعث تشديد تنش ها بين واشنگتن و مسکو شده است. بازرسان روس مادر آمريکايي اين کودک را به قتل وي متهم کرده اند.  اواخر سال قبل روسيه قانوني را تصويب کرد که فرزندخواندگي کودکان روس را توسط خانواده هاي آمريکايي ممنوع مي کند. 



                        
برچسب ها: درگیری ، مسکو ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار