فناوری تلفن همراه به طور فزاینده ای کاربردی شده و رشد 115 درصدی ضریب نفوذ این فناوری در ایران، سهم قابل توجهی از ارائه خدمات دولت الکترونیک را در آینده نزدیک دولت همراه اختصاص می دهد.

به گزارش خبرنگار اورژانس ITباشگاه خبرنگاران  علی رضی رئیس امور توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه تلفن همراه به عنوان یکی از کانال های ارتباطی دولت همراه مطرح است، در کنگره موبایل ایران اظهار داشت: بسیاری افراد به منظورهای مختلف از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند و این موضوع بستر مناسبی را برای ارائه خدمات الکترونیک دولتی به شهروندان و نیز بین دستگاه ها و سازمان ها به خوبی فراهم می سازد.

 وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر سهم تلفن همراه در توسعه دولت الکترونیک قابل توجه نیست چرا که خدمات زیادی بر روی این بستر ارایه نشده است، گفت: این سهم به سرعت می تواند در کشور ما افزایش پیدا کند.

 رضی افزود: اما می توانیم بگوییم بخش تعامل با تلفن همراه، بخش ثابت تمام خدماتی است که می تواند در ابتدا یا حین خدمات از طریق تلفن همراه ارایه شود.

 وی با اشاره به اینکه پیشرفتی که در حوزه پرداخت از طریق تلفن همراه صورت گرفته، تا کنون در حوزه اطلاع رسانی نداشته ایم، افزود: این در حالیست که بخش پرداخت مهمترین بخش یک خدمات است.

 رییس امور توسعه دولت الکترونیک ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که سهم تلفن همراه در تجارت الکترونیک در کشور چه میزان است، گفت:در شرایط حاضر نمی توان سهم دقیقی را در این خصوص اعلام کرد، ولی تمام خدمات قابلیت این را دارند که از طریق تلفن همراه ارایه شوند.

 وی در خصوص جایگاه کنگره موبایل در حوزه تلفن همراه اظهار داشت: این رویداد می تواند نقش مهمی در این حوزه داشته باشد و حضور تعداد زیادی از فعالان حوزه تلفن همراه کشور در این کنگره بیانگر همین امر است.

 رضی با اشاره به اینکه مردم به فناوری تلفن همراه علاقه دارند و موبایل به یک تکنولوژی کاربردی تبدیل شده است، گفت: هر چقدر در این حوزه سرمایه گذاری شود باز هم کم است./ز2

برچسب ها: فناوری ، همراه ، الکترونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.