مدیرعامل شرکت پست گفت: مرسولات پستی نسبت به سال 90، 30 درصد افزایش یافته است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدحسن کرباسیان  در نشستی با اصحاب رسانه در محل اداره مرکزی پست خراسان‌رضوی اظهار کرد: میزان خرید و فروش اینترنتی نسبت به سال گذشته، 40 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشتری‌های حال حاضر در حوزه خرید و فروش اینترنتی، کتاب بوده که به همه جای کشور قابل ارسال است.

کرباسیان با بیان اینکه سرویس پست آگهی یکی از بخش‌های نوین راه‌اندازی شده پست است، خاطرنشان کرد: در این بخش که قابلیت دسترسی برای تمام نقاط کشور و روستاها را دارد، از طریق پست تبلیغات اجناس و ابزارآلات به ویژه در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پست، تدوین برنامه استراتژی به منظور رفع ضعف‌های پست در وجوه مختلف و ارتقا سطح بهره‌ وری و رضایتمندی مردم در این بخش است.

مدیرعامل شرکت پست کشور ادامه داد: این برنامه استراتژی به شکل منسجم برای ارزیابی استان‌ها طراحی شده که در آن با سنجه‌های مشخص به شکل هفته‌ای چهار استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کرباسیان با تاکید بر اینکه نسبت به سال 90 از ارتقای کیفی بیشتری در عرصه پست برخورداریم، گفت: برنامه استراتژی خود گامی در مسیر ارتقای سیستم کنترل کیفی است و از چهار وجه به این ارتقا کمک می‌کند.

وی افزود: وجه رشد، فرآیند داخلی و مدیریت بازار، مشتریان و وجه مالی چهار وجه تعریف شده در برنامه استراتژی پست است.

مدیرعامل شرکت پست کشور با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مرسوله عادی پست در سال 89،‌480 تومان بوده‌، اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات، نرخ‌گذار اداره پست بوده و در اردیبهشت 90 طبق توافقات صورت گرفته نسبت به سال 89 قیمت تمام شده مرسوله عادی پست، 40 درصد افزایش داشت.

کرباسیان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با افزایش 30 درصدی مرسولات پستی نسبت به سال 90 و افزایش 70 درصدی نسبت به سال 89 مواجه هستیم.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت نامطلوب پست در کشور اذعان کرد: سرانه مرسوله پستی ایران در سال 11 بوده و این نشان از وضعیت نامطلوب دارد.

مدیرعامل شرکت پست کشور متذکر شد: از نظر نقطه تماس رتبه نخست در آسیا را داریم؛ هم‌چنین درحال حاضر 860 نقطه روستایی در حوزه پست در سطح کشور فعال است.

کرباسیان از وجود 3200 خط ارتباط در کشور یاد کرد و گفت: باید در حوزه استفاده بیشتر از پست تلاش کنیم، چرا که یکی از کارکردهای جوامع توسعه یافته کاهش اتلاف وقت و هزینه است.

مدیرعامل شرکت پست اظهار کرد: در آستانه برگزاری همایش برای اخذ گواهینامه ISO2008 در حوزه ارتقای سطح کیفی پست هستیم./س   


برچسب ها: پست ، ایران ، فاصله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.