مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: هم اینك 800 پروژه در گستره عملیاتی این شركت در دست اجراست كه 80 تا 90 درصد آن ها مربوط به تولید و پشتیبانی از تولید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهندس حمید بورد افزود: با حمایت شركت ملی نفت ایران و شتاب بخشی به اجرای پروژه ها، از این پس هر ماه یك یا دو پروژه در گستره فعالیت این شركت افتتاح و راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو پروژه مهم اصلاح و بازسازی چندراهه گناوه و پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه نرگسی آماده راه اندازی است كه بزودی با حضور مسوولان عالی وزارت نفت به طور رسمی افتتاح می شود.

بورد گفت: برای اصلاح و بازسازی چندراهه گناوه كه از پروژه های مهرماندگار است، 724 میلیارد ریال هزینه و عملیات اجرایی آن با نظارت متخصصان مناطق نفت خیز جنوب از سوی پیمانكاران داخلی انجام شد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه نفت میدان نرگسی اظهار كرد: این پروژه نیز از طرح های مهر ماندگار صنعت نفت محسوب می شود كه عملیات پیش راه اندازی و تست 72 ساعت آن در روزهای اخیر انجام شد.

وی افزود: این پروژه با هدف كاهش آلاینده های زیست محیطی، جلوگیری از جمع آوری روزانه 19 میلیون فوت مكعب گازهای همراه و تامین گاز مورد نیاز تزریق به مخزن آسماری میدان نفتی نرگسی به اجرا درآمد.

بورد یادآور شد: در این شركت 12 طرح ملی در قالب طرح های مهر ماندگار در دست اجراست كه پیش بینی می شود تا اواسط سال آینده تمامی آن ها به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره مهم ترین برنامه های سال آینده شركت توضیح داد: اهداف سال 92 برای این شركت در سه بخش افزایش تولید، راه اندازی پروژه های نیمه تمام و توسعه ساخت داخل تهیه و تدوین شده و ملزومات آن در حال پیگیری و تامین است.

وی در زمینه برنامه تولید گفت: برای سال آینده برنامه تولید قوی و منسجمی خواهیم داشت كه در قالب جلسات پیش بینی بهره دهی چاه ها (فوركست) درحال نهایی شدن است و از جمله راهكارهای آن افزایش ناوگان حفاری و راه اندازی پروژه های مرتبط با فرآورش از جمله نمك زدایی ها می باشد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به برنامه های این شركت در توسعه ساخت داخل و بومی سازی افزود: در نتیجه تلاش های این شركت در سال های اخیر بسیاری از قطعات و تجهیزات راهبردی صنعت نفت بومی سازی شده و هم اكنون سازندگان از مرحله ساخت قطعات گذشته و وارد مرحله تولید تجهیزات و ماشین آلات شده اند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات موثر این شركت پیگیری بومی سازی توربین ها و كمپرسورها است كه قرارداد ساخت 2 دستگاه توربین گازی در حال نهایی شدن است و بزودی با سازندگان داخلی امضا می شود.

بورد گفت: برای ساخت كمپرسورهای گازی نیز مطالعات فنی و تخصصی آغاز شده و در حال مذاكره با سازندگان توانمند هستیم.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: بومی سازی توربین ها و كمپرسورها گام بلندی در خودكفایی تامین نیازهای صنعت نفت به شمار می آید.

وی به امضای قرارداد ساخت لوله های مورد نیاز این شركت اشاره كرد و گفت: در زمینه ساخت و تولید لوله های فولادی نیم اینچ و 6 اینچ بدون درز قراردادی به ارزش 900 میلیارد ریال در بهمن ماه سال جاری با گروه ملی صنعتی فولاد ایران به امضا رسید.

بورد افزود: برای ساخت 6 هزار و 810 شاخه لوله درز جوش (ERW) نیز قراردادی به ارزش 39 میلیارد ریال با شركت لوله سازی اهواز بسته شد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار كرد: بومی سازی پمپ های فرآیندی و رشته های تكمیلی درون چاهی كلاس 15 هزاری نیز در دست اجرا قراردارد.

وی درباره برنامه های تولید شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال جاری گفت: در این مدت تولید نفت مطابق با برنامه پیش بینی شده و تولید گاز فراتر از برنامه محقق شده است.

بورد یكی از اقدامات مهم شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال جاری را تعمیرات اساسی واحدها عنوان كرد و گفت: با تلاش و پیگیری های شبانه روزی برنامه تعمیرات اساسی تاسیسات و كارخانه ها در گستره عملیاتی شركت های بهره برداری نفت و گاز كارون، مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان تا كنون بالای 98 درصد انجام شده است. /س
برچسب ها: اجرا ، پروژه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.