مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت: تاکنون بیش از 298 هزار نفر از شهروندان آمل در طرح پزشک خانواده نام نویسی کردند.

قاسمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: از این تعداد 170 هزار نفر در حوزه شهری و 128 هزار نفر در حوزه روستایی شهرستان آمل برای نام نویسی در طرح پزشک خانواده اقدام کردند.

وی تصریح کرد:شهروندان علاوه بر اينکه در انتخاب پزشک خانواده خود آزاد هستند، مي توانند از رايگان بودن خدمات پزشک خانواده در سطح یک و کاهش چشمگير فرانشيزها در ساير سطوح نيز بهره مند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده شهری به ازای هر10هزار نفر جمعیت تیم پزشکی 17نفره خدمات بهداشتی و درمانی به آنان ارائه خواهد کرد،گفت: تیم پزشکی مراکز درمانی شامل پزشک عمومی و متخصص،ماما،کارشناس تغذیه،پرستار،روانشانس و عوامل دیگر در این تیم حضور خواهند داشت.

قاسمی افزود : برای شهر آمل با حدود 250 هزار نفر جمعیت پیش بینی 25 مرکز درمانی برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری شده و نیز مراکز بهداشتی ودرمانی روستایی آمل به حدود 500 پزشک عمومی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه همه خدمات اولیه طرح پزشک خانواده شامل ویزیت،دارو با تمام خدمات رایگان است،تصریح کرد: برای اجرای بهتر این طرح، همه افراد به مرور زمان دارای پرونده سلامت الکترونیک خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل،به تاخیر دوباره اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه در زمان اجرای این طرح و اینکه بسترهای لازم فراهم نشده بود مخالف بودم و اکنون نیز به علت فراهم نشدن کامل زیرساختهای آن، اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران به اردیبهشت ماه موکول شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.