به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات زیربنایی سازمان حمایت با بیان اینکه اگر وارد کننده کالا و تولیدکنندگان داخلی خدمات پس از فروش ارائه ندهند با آنها برخورد خواهد شد، گفت: بر اساس ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان، شرکتها و نمایندگیهای کالاهای وارداتی و همچنین شرکتها وعرضهکنندگان کالاهای تولیدی سرمایه ای داخل، مکلف به ارائه سرویسهای خدمات پس از فروش هستند.
وی ادامه داد: مواردی از قبیل ضمانت کارکرد مطلوب در دوره زمانی معین یا گارانتی، تعهد پشتیبانی از نظر تعمیرات و تامین قطعات استاندارد در دوره زمانی معین یا گارانتی از جمله ارکان فرآیند خدمات پس از فروش است.
احمدی درباره جایگاه خدمات پس از فروش در ایران با تاکید بر اینکه در ایران خدمات پس از فروش، مقوله ناشناختهای نیست، تصریح کرد: اما در عین حال وضعیت مطلوب و قابل قبولی هم ندارد. این در حالی استکه ارائه خدمات پس از فروش مناسب باعث افزایش رضایتمندی مشتریان و بالا رفتن سطح اعتماد آنها به تولیدکنندگان است.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات زیربنایی سازمان حمایت گفت: عرضهکنندگان کالاها به ویژه کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام مانند خودرو، لوازم خانگی، لوازم ارتباطی و صوتی و تصویری باید باور داشته باشند که هزینه کردن در حوزه خدمات پس از فروش، در واقع سرمایهگذاری برای جلب مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش و کسب سود بیشتر خواهد بود.
وی از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی خدمات پس از فروش ازششم تا نهم اسفندماه خبر داد و تصریح کرد: همزمان با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این نمایشگاه برگزار میشود.
به گزارش ایسنا در این نمایشگاه شرکتهای ارائهکننده خدمات پس از فروش محصولات تولید داخل و همچنین کالاهای وارداتی سرمایهای و مصرفی بادوام مانند خودرو، لوازم خانگی، صوتی و تصویری و ارتباطاتی و فن آوری اطلاعات، چگونگی و نحوه ارائه خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان محصولات خود را اطلاع رسانی میکنند.