رئيس کميته اخلاقي پارلمان روسيه و پس از آن که رهبر مخالفان او را به داشتن دارايي هاي مخفي در آمريکا متهم کرد، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ولادمير پختين قانون گذار حزب حاکم پس از آن که الکسي ناوالني - رهبر جنبش مخالفان روسيه - او را به داشتن دارايي هاي مخفي در شهر ميامي ايالت فلوريداي آمريکا متهم کرد، استعفا کرد.
ناوالني مي گويد پختين دارايي هاي خود را اعلام نکرده است.استعفاي قانون گذار برجسته حزب حاکم بزرگترين دستاورد تحقيقات ضد فساد ناوالني محسوب مي شود .

اسنادي که ناوالني اين ماه بر روي اينترنت قرار داد ، نشان مي دهد پختين يکي از اعضاي حزب حاکم روسيه متحد و الکسي - پسر او - به صورت مشترک دارايي هايي را در آمريکا دارند.
پختين نقض هر گونه قوانين را رد و اعلام کرد مخالفان روسي مي خواهند نه فقط او بلکه همه پارلمان را بدنام و بي اعتبار کنند.

او در نشست دوما و در سخناني که از تلويزيون روسيه پخش شد ، گفت: من نمي خواهم اين اتهامات را غير قابل توجيه نشان دهم تا بر حزب ما سايه بيفکند.او گفت: به همين دليل تصميم دشواري گرفتم و از سمت خود در دوما استعفا مي کنم.مخالفان روسي مي گويند پارلمان - که اعضاي حزب روسيه متحد در آن اکثريت را دارند - فاقد مشروعيت است زيرا انتخابات پارلماني ماه دسامبر به نفع حزب حاکم جهت دهي شده بود.ادعاها در باره تقلب در انتخابات سبب شد هزاران روسي سال گذشته در سراسر اين کشور به خيابان ها بريزند و رهبران مخالفان را ترغيب کردند جنبشي ضد کرملين ايجاد کنند.

از زمان بازگشت پوتين به قدرت براي سومين دوره در ماه مه، پارلمان روسيه شماري قوانين بحث برانگيز را با سرعت بررسي کرده است منتقدان مي گويند به منظور سرکوب جامعه مدني اين کشور طراحي شده اند. مخالفان مي گويند قانون گذاران حامي کرملين با رياکاري عمل مي کنند زيرا بسياري از قوانيني که به تازگي تصويب شده اند ضد غرب هستند و اين در حالي است که بسياري از آنها دارايي هايي مخفي در اروپا و آمريکا دارند.




                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: کمیته ، استعفا ، روسیه ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار