رئیس کل دادگستری استان كرمان ریشه بسیاری از مشکلات را به هم خوردن نظم روابط اجتماعی دانست و تاكيد كرد: اگر این موضوع حل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "علی توکلی" در جمع اعضا ستاد پیشگیری ازوقوع جرم استان گفت: به هم خوردن نظم روابط اجتماعی در حوزه خانواده، اداره و اجتماع را زمینه ساز بروز مشکلات دانست و افزود: اگر روابط اجتماعی بر اساس ارزش های اخلاقی شکل گیرد پایدار و ماندگار است.

وی تقویت نظم روابط اجتماعی در دانشگاه، آموزش و پرورش، مساجد و حتی خود دادگستری را ضروری دانست و اظهار داشت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، روابط فامیلی و معاملاتی که روزانه در حال انجام است مرهون یک سری اصول و قواعد است كه چنانچه در هر یک از موارد تخلفی صورت گیرد تبعاتی به دنبال دارد که نتیجه آن به هم خوردن نظم در روابط اجتماعی و سرازیر شدن پرونده ها به دادگستری است.

رئیس کل دادگستری استان چشم و چشمی، مسابقه و رقابت و توقعات زیاد در زندگی روزمره را ناشی از ضعف مسائل اخلاقی دانست و بیان داشت: اگر در حوزه پیشگیری بر مسائل اخلاقی و تقویت روابط اجتماعی کار شود نتیجه موثر خواهد بود.

وی بر استمرار حضور قضات در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید و خاطرنشان كرد: این خود در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار