عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: فرمايشات رهبري، اصول مذاکرات ايران با 1+5 را تبيين کرده و ملت ايران نيز بر همين اساس پشتوانه تيم مذاکراه‌کننده خود در قزاقستان خواهد بود.

جواد کريمي‌قدوسي؛ نماينده مردم مشهد و کلات در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛‌ با اشاره به اظهار اميدواري کاترين اشتون از اينکه ايران با انعطاف‌پذيري پاي ميز مذاکرات هفته آتي در قزاقستان، حاضر شود، گفت: اظهارات اين چنيني از طرف غرب و اشتون حاکي از آن است که در مذاکرات قزاقستان، مبناي غرب تفاهم بر سر موضوع هسته‌اي ايران نخواهد بود.  
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: اگر غرب با اين نوع ادبيات و محاسبات اشتباه وارد مذاکره شود، اين مذاکرات نيز بي ‌نتيجه خواهد ماند.  
 
وي با اشاره به حسن نيت ايران در اين مسئله، ‌تصريح کرد: از ديد تيم مذاکره‌کنندگان ايراني، پيشنهادات و مداليته‌اي که در نشست بغداد و مسکو ارائه شد، بايد پايه و چارچوب مذاکرات ايران و 1+5 در قزاقستان باشد.  
 
نماينده مردم مشهد و کلات افزود: غرب مطمئن باشد که اگر چندين بار ديگر نيز با مواضع غيرمنطقي درباره مسئله‌اي ايران برخورد کند، از طرف ايران پاسخ منفي خواهد شنيد و اين مذاکرات بي‌نتيجه خواهد ماند.  
 
کريمي قدوسي بر بيانات مقام معظم رهبري درباره مذاکرات تاکيد کرده و اظهار داشت: فرمايشات رهبري، اصول مذاکرات ايران با 1+5 را تبيين کرده و ملت ايران نيز بر همين اساس پشتوانه تيم مذاکراه‌کننده خود در قزاقستان خواهد بود.
 
وي افزود: غرب در رابطه با پرونده هسته‌اي ايران بايد چشم‌هاي خود را به روي واقعيات جمهوري اسلامي ايران باز کرده و دچار اشتباه محاسباتي نشود.  
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح کرد: تحولات سياسي و اجتماعي منطقه به نفع امت اسلام بوده و ايران توانسته تمام تهديدات و تحريم‌ها را به فرصت تبديل کرده و خود غرب که از اين تحريم‌ها خسارت ديده است، بايد با مد نظر قرار گرفتن اين موارد در مذاکرات حاضر شود.  
 
 
گفتني است؛‌کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه پس از دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که هر دو طرف " ابراز امیدواری کردند که ایران با انعطاف‌پذیری به میز مذاکرات بیاید و ما بتوانیم به پیشرفت قابل توجهی دست یابیم".
 
انتهاي پيام/  

برچسب ها: ایران ، مذاکرات ، غرب ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار