قائم مقام وزیر بهداشت گفت: وقتی علم سرمایه یک ملت باشد هیچ تهدید و تحریمی بر آنها اثر نخواهد داشت.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،سیدشمس الدین حجازی در حاشیه افتتاح مرکز آموزش علمی کاربردی زرماکارون که شامگاه سه شنبه برگزار شد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز فاصله علم و عمل در کشور ما بسیار کم شده است.

وی افزود: اگر گذشته کشور را با امروز مقایسه کنیم به خوبی محسوس است که کشوری که روزگاری از همه لحاظ وابسته بوده امروز نه تنها مستقل شده بلکه مدعی در همه زمینه های علمی، فرهنگی و ورزشی است.

وی تصریح کرد: عزت و استقلال امروز کشور در اثر تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به ظرفیت های داخلی و تلاش برای به حداقل رساندن فاصله علم و عمل رقم خورده است.

حجازی تاکید کرد: امروز در کشور ما علم و دانش سرمایه قرار داده شده و بی شک کشوری که علم سرمایه ملت آن باشد در برابر انواع تهدیدها و تحریم ها بیمه خواهد بود.
وی افزود: علم عزت را تضمین می کند مخصوصا که درست به کار گرفته شود در غیر اینصورت علم آموزی بدون بکارگیری مهارت های عملی فایده ای نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: شکاف بین علم وصنعت صدمات جبران ناپذیری را وارد می کند از این رو باید تلاش شود فاصله بین این دو مقوله به حداقل برسد.

حجازی فعالیت مراکز فنی و حرفه ای و مراکز آموزش علمی کاربردی را موثر در کاهش فاصله علم و صنعت دانست و گفت: باید زمینه های لازم برای بکارگیری مهارت های عملی در کنار کسب علم و دانش برای جوانان فراهم باشد تا آینده ای همراه با رشد و توسعه روزافزون در انتظارمان باشد.

برچسب ها: تحریم ، علمی ، عمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.