آیت‌الله مکارم شیرازی با محکوم کردن کشتار مسلمانان از سوی وهابیت گفتند: کمیته حقیقت یاب جهانی برای بررسی و رسیدگی جنایات وهابیت تشکیل شوو مجازات‌های بین المللی علیه دولت‌های حامی تروریست‌ها صورت بگیرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت الله مکارم شیرازی" امروز (2 اسفند ماه )در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جنایات اخیر وهابیت در پاکستان و عراقاظهارداشتند: کشتار بیش از 500 نفر از شیعیان و مسلمانان بدست ، وهابی های وحشی در کشور های پاکستان و عراق نشان دهنده جرات این جنایات کاران به کارشان است.
 
ایشان با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایات اخیر افزودند: چرا باید دنیا در مقابل این جنیات ساکت بنشینند ، در حالی که اگر یک نفر از آنها کشته شود بوق های تبلیغاتی خود را کارمی اندازند که در دنیا امنیت وجود ندارد اما به راحتی نظاره گر کشته و مجروح شدن شیعیان و مسلمان می نشینند.
 
*تنها محکوم کردن کافی نیست
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، با بیان اینکه محکومیت تنها کافی نیست اقدام جدی انجام دهید ، گفتند : گاهی هم که از مجامع جهانی صدایی بگوش می رسد تنها می گویند ما این جنایت را محکوم کردیم، ولی سئوال ما این است آیا تنها با محکوم کردن کار تمام می شود؟.
 
این مرجع تقلید تصریح کردند : دولت های عربستان ، قطر با حمایت مستقیم آمریکا پشتیبان مالی از جنایات کاران را انجام می دهند.
 
این استاد برجسته حوزه علیمه قم ادامه دادند: کمیته حقیقیت یاب جهانی برای بررسی و رسیدگی این مشکلات تشکیل شود و با بررسی عمق جنایات،دولت و کشور های نظیر عربستان ، قطر، ترکیه که پشتبانی از جنایت کاران را انجام می دهند ، مجازات های بین المللی از طرف سازمان بین الملل صورت بگیرد
 
*تماشاگر و حامی توحش یک فرقه خونخوار نشوید
 
آیت الله مکارم شیرازی، با بیان این که ما شدیدا این جنایات را محکوم می کنیم اظهارداشتند : این جنایات کاران و حمایت کنندگان از آنها به کمترین حقوق انسانی پای بند نیستند ، ما همدردی خودمان را با ملت های مسلمان پاکستان و عراق اعلام کرده و خود را شریک غم آنها می دانیم.
 
*بر ای نابودی وهابیت دعا کنید
 
ایشان با بیان این که من شب روز برای ریشه کن شدن وهابیت و جنایتکاران دعا می کنم خاطرنشان کردند: همه باید برای نابودی و ریشه کن شدن دشمنان مسلمانان و شیعیان دعا کنیم ، در دنیای که که با نام تمدن زندگی می کنیم ، عده ای تماشاگر و حامی توحش یک فرقه خونخوار شدند.
 
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به روایتی اخلاقی از امام هادی( ع)بیان داشتند : انسان باید نعمت های الهی را با شکر گذاری استقبال کند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیاتی از قرآن اظهارداشتند: خدای متعال باغبان عالم هستی است،اگر مردم  حسن جواری داشتند و حق الهی را دادند،و نعمت را در راه معصیت مصرف نکردند ، خدا هم فزونی نعمت می کند.
 
ایشان با بیان این که معصیت ریشه نعمات الهی را خشک می کند افزودند: وقتی انسان نعمت الهی را شکر گذاری نکنند خدای متعال به تدریج نعمات را از انسان می گیرد و تبدیل به چوب خشک می کند که در این صورت باید قطع سوزاند.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفتند : مردم ایران با شرکت در راهپیمایی گسترده 22 بهمن لیاقت دارا بودن نظام اسلامی را نشان دادند.
 
این مرجع تقلید گفتند: نظام مقدس اسلامی نعمت الهی بر ای ملت ایران به شمار می رود ، حفظ این نظام در دنیای که مملو از ، انسان های لائیک . بی دین ، ضد خدا کار آسانی نیست ولی باید با همت و ایستادگی در نگهداری این نظام کوشید.
 
*مردم در مقایل گرانی‌ها کمرشان خم می‌شود
 
آیت الله مکارم تصریح کردند: امیدواریم مسئولین با اندشیدن تدابیری برای ریشه کن کردن مشکلات اقتصادی مردم انجام دهند چرا که مردم در مقایل گرانی ها کمرشان خم می‌شود.
 
ایشان با بیان این که فراهم سازی تهیه ارزاق شب عید مردم کافی نیست تاکید کردند : آماده کردن زمینه های خرید ارزاق شب عید مردم تنها با گفتن درست نمی شود ، با کدام قیمت باید مردم خرید کنند،افراد ضعیف در جامعه کمرشان زیر فشار های اقتصادی خم می شود باید کاری کرد که مردم ضعیف بتوانند روی پای  خود بیایستند.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کردند : تا کنون مشکلات و خطرات زیادی را پشت سر گذاشیتم، باید با ایستادگی و با تدبیر در مشکلات اقتصادی و فرهنگی هم پیروز شویم.

منبع: حوزه نيوز

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار