آیت الله مکارم شیرازی جنایات وهابیت در کشتار شیعیان کویته پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، وی  در آغاز درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار شیعیان پاکستان اظهارداشت: جنایاتی که در کویته پاکستان اتفاق افتاد، جنایت بسیار هولناک و وحشتناکی بود که به دست حیوانات درنده ای به نام وهابیت انجام می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بارها نسبت به جنایات وهابیت هشدار دادیم افزود:بارها گفته ام عوامل تروریستی وهابیت از لشکریان مغول بدترند ،تروریست های وهابی، انسان ها را می کشند در حالی که یا در مسجد به نماز و یا به عزاداری سیدالشهدا (ع) مشغول هستند.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایات گفت: سئوال ما این است چرا، سران سعودی ، امریکا، و محاکم بین اللملی سکوت خفت بار را در پیش گرفتند آیا از رسوا شدن خودشان می ترسند ؟

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در سرلیست گروه های تروریستی ، باید نام امریکا و حامیان کشتار مسلمانان نوشته شود تاکید کرد: دولت امریکا با ادعای دروغین تدوین لیست گروهک های تروریستی باید بداند، اگر قرار است لیستی در این زمینه تنظیم شود باید اسم خودشان در راس آن بنویسند.

وی جنایات اخیر در کویته پاکستان را موجب تقویت و بیداری شیعیان دانست و گفت: این همه کشتار ، نتیجه ای جز رسوایی استکبار و گروههای وهابی ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از دولت و حکومت پاکستان در قبال جنایات وهابیت اظهارداشت: دولتمردان پاکستان باید بدانند، که تامین امنیت شهروندان از مهمترین وظایف اصلی آنهاست و اگردولتی نتواند تامین امنیت شهروندان را انجام دهد موجب بی آبروی خودش است.

وی با بیان اینکه نباید در قبال این جنایات بنشیم و مصیبت ها را بشنویم تصریح کرد : استکبار و وهابیان بدانند اگر الان در کویته جنایت رخ می دهد روزی، در واشنگتن و روزی دیگر در عربستان سعودی اتفاق خواهد افتاد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.