اسیدهای چرب اشباع شده مانند گوشت قرمز و کره و مواد غذایی حاوی کلسترول بالا، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

 به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ سمانه عزیزی،  کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام سجاد(ع) ضمن بیان این مطلب گفت: مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا3، مانند ماهی و گردو، امگا6، ویتامین D و ویتامین B12که برای سلامت مغز مفید هستند، موجب کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شوند.

سمانه عزیزی با اشاره به تاثیر مثبت اسیدفولیک در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، اظهار کرد: سبزیجات برگی شکل و غلات کامل مانند جو، دارای اسیدفولیک بوده و توصیه می شود در رژیم غذایی افراد مورد استفاده قرار گیرند.

تاثیر مثبت سیب در پیشگیری از آلزایمر

وی با بیان اینکه در بیماری آلزایمر تولید رادیکال های آزاد افزایش می يابد، ادامه داد: دریافت آنتي اكسيدان هایی مانند ویتامین E و سلنیوم در منابع غذايي يا تجویز مكمل ها، هم چنین مصرف روغن زیتون، ماهی، مرغ،  مغزها (گردو، بادام)، میوه‌ ها به خصوص سيب و سبزیجات با برگ سبز تيره، می ‌تواند خطر بروز بیماری آلزایمر را كاهش دهد.

این کارشناس ارشد تغذیه، سن، ژنتيك، كمبود ويتامين 12B و فولات، عادات غذايي ناسالم، ديابت، پرفشاری خون، كلسترول بالا، سكته مغزي، چاقي و استرس را در ابتلا به آلزایمر موثر دانست و تصریح کرد: با كنترل وزن، محدوديت مصرف قند و شكر و مصرف متعادل نمك، می توان از خطر ابتلا به این بیماری، در امان بود.

گفتنی است: آلزایمر يك اختلال پيشرونده مغزي است كه به تدريج منجر به از دست دادن حافظه می شود./ح
برچسب ها: آلزایمر ، ژنتیک ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار